Apple Laser writer 8500 en hp deskjet 300x

Status
Niet open voor verdere reacties.

enzoishier

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2012
Berichten
213
Hallo,

Ik heb hier een appel laserwriter 8500 printer en een hp deskjet 300x printer server.
Ik heb de printer aan de printer server gekoppeld met een parallel kabel.
De printer server heeft een ip maar ik kan hem niet installeren omdat ik geen drivers kan vinden.

Hoe los ik dit op, het zou wel jammer zijn om een printer van 1500 euro de deur uit te doen.

Met vriendelijke groet

Enzoishier
 
Je hebt de vraag in de printer-sectie gezet, maar je zoekt drivers voor je besturingssysteem.
En (natuurlijk?) vermeld je dan niet welk besturingssysteem en (indien Windows) of dat 32-bits of 64-bits is...??

Tijs.
 
@dnties

Glad vergeten.
Het gaat om windows server 2012 R2
en om windows 7 64 en 32 bit
 
Zover ik kan zien (en daar ben ik (vanuit historie) vrij zeker van ook) kun je elke PostScript driver ervoor gebruiken, dus zoek een PostScript driver (liefst zo 'basic' mogelijk) bij de printer(-driver) keuze en gebruik die.

Tijs.
 
Dat is toch van Adobe en alleen voor apple of niet.
En werkt dat dan ook wel met die deskjet 300x
 
Die printer server heeft er niets mee te maken, want doet niet veel meer dan 'doorgeefluik' spelen. En nee, is niet alleen door Apple ondersteund, want er zijn (o.a.) ook HP apparaten die PostScript ondersteunen, zoals de HP Laserjet 2300 series, waar de PostScript printerdriver dan HP -> HP Laserjet 2300 Series PS is.
Andere fabrikanten (lijst is niet volledig, zijn dus voorbeelden) die apparaten hebben met een PS (=PostScript) driver:
KONICA MINOLTA
Lexmark
Oki
Ricoh
Samsung
Xerox

Overigens: Je praat steeds over HP deskjet 300x printer server, maar je bedoelt HP JetDirect 300x.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dus ik kan dus met mijn oude apple pc hem een ip geven en dan met postscript printen of hoe werkt dit ?

Met vriendelijke groet
enzoishier
 
Dat zou je kunnen doen, maar dan moet de print server wel in het ip-netwerk liggen wat door je clients (w2012 en w7) gebruikt wordt, maar niet conflicteert met het ip-adres van de server, de ip-adressen die via DHCP worden uitgedeeld etc.
Doorgaans kies ik x.x.x.253 als een vrij zekere keuze van een niet-conflicterend ip-adres.

En elke pc/apple pc etc. die wil printen op de printer moet dan gebruik maken van het ip-adres van de printer server om te kunnen printen.
In Windows betekent dat dat je een lokale printer toevoegt, met een nieuwe Standaard TCP/IP poort, die als ip-adres heeft het ip-adres van de printer server. In hetzelfde proces dan een (hopelijk meteen werkende) PostScript printer(-driver) selecteren.

Tijs.
 
Oke zou ik ook kunnen doen dat ik de printer installeer op windows server 2012 r2 en dan via de active directory de printer deel ?
 
Dat kan. Moet je wel ook een 32-bit driver toevoegen als je niet wilt dat de gebruikers zélf een printerdriver moeten installeren. [De W7 64-bit clients kunnen de driver van je server gebruiken, maar de W7 32-bit clients niet, tenzij je die 32-bits driver toevoegt.]

Tijs.
 
Het zou voor de voortgang van deze discussiedraad gunstig zijn dat je eens wat dingen gaat uitproberen. Dus de printer server een slim gekozen ip-adres geven, printer toevoegen in Windows die print naar de printer server, kijken of je een juiste PostScript driver kunt vinden/selecteren die correct afdrukt etc.

Toevoegen aan Active Directory kan daarna allemaal nog, maar de basis moet zijn dat je eerst succesvol kunt printen. :D

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan