• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ar volgende "niet lege cel" horizontaal gekeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaspernolles

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2015
Berichten
40
Bekijk bijlage Test 1.xlsx

De titel moet zijn: Naar de volgende "niet lege cel" zoeken, horizontaal gekeken. (kan deze helaas niet meer aanpassen.

ik heb in 1 rij alle getallen staan en in de rij daaronder de namen.

ik wil alleen een overzicht hebben met in 1 rij alle getallen waarbij een naam staat, zoals in het voorbeeld.

Ik ben opzoek naar een matrixformule hoe dit kan, ik heb wel al een matrixformule gevonden de gegevens onder elkaar staan.
Ik kreeg deze alleen niet aangepast naar mijn situatie, dus ik hoop dat iemand dat kan.
 
Laatst bewerkt:
Ik ken hem voor verticaal, zie hier in jouw bestand: Bekijk bijlage 302995

Wellicht kan je hem zelf omzetten naar horizontaal (zal iets met RIJ in KOLOM veranderen zijn).

Zoniet, heb ik mn best gedaan :)
 
zo dan..
ben niet zo'n ster in matrix formules maar indexformules ken ik aardig en dus kwam ik hierop..
(inderdaad een kwestie van omzetten van rij naar kolom)
 

Bijlagen

  • Kopie van Test 1.xlsx
    8,6 KB · Weergaven: 115
Top, weet ik dat ook weer :)

ik zou wel voor de eerste rij deze formule nemen en naar rechts doorvoeren:
Code:
=INDEX($A$1:$J$2;1;KLEINSTE(ALS($A$2:$J$2>0;KOLOM($A$2:$J$2));KOLOM(A1:$J$1)))

En voor de 2e rij:
Code:
=INDEX($A$1:$J$2;2;KLEINSTE(ALS($A$2:$J$2>0;KOLOM($A$2:$J$2));KOLOM(A2:$J$2)))

Dan zet je namelijk het einde van je bereik vast en kan je geen problemen krijgen als je na je bereik nog extra info gaat plaatsen.
 
Heel erg bedankt voor de hulp! Hier kan ik weer verder mee!
Zie nu ook wat ik anders deed waarom het bij mij niet werkte.
 
Nog een ALS.FOUT eromheen en je kunt de formule zo ver doorslepen als je wilt. Het bereik kun je ook zo groot maken als je wilt.... (zal vast nog wel eens wat langer worden de rij).
Code:
=ALS.FOUT(INDEX($A$1:$Z$2;1;KLEINSTE(ALS($A$2:$Z$2<>"";KOLOM($A:$Z));KOLOM()));"")
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage Volgorde niet vanaf de kant starten.xlsx

Ik ben aan de slag gegaan en een heel eind gekomen.
Waar ik alleen nog tegen aan loop is dat wanneer ik de volgorde niet vanaf de A kolom wil laten starten ik het niet voor elkaar krijg om hem dan wel bij het begin te laten beginnen.

Als ik 1 cel oversla dan begint hij in de 2e cel met de 2e naam en bijbehorend nummer.

Heeft iemand een idee hoe ik de formule moet aanpassen zodat ik dit kloppend krijg? Zodat ik hem vanaf het begin van de matrix kan laten weergeven waar ik ook maar wil dus of dat nu in de 1e kolom is of de 10e kolom.

Alvast bedankt!
 
Met een kleine aanpassing.
Code:
KOLOM()[COLOR="#FF0000"]-1[/COLOR]
 
Je wilt altijd starten met kleinste(bereik;1).
Ongeacht waar je staat of waar de formule moet komen is een kolomverwijzing naar A1 altijd 1.

KOLOM(A$1) ipv kolom()
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan