Arial narrow wel in Office, niet in Windows Live Mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ink123

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2012
Berichten
12
Arial narrow behoort kennelijk niet tot de basis van Windows 7 en daarmee ook niet tot WLM.
In MS Office zit het lettertype wél.
Kan ik nu ook in WLM dit lettertype parkeren en zo ja hoe?
 
Dank voor je reactie Tardis.
Wat een pech dat het niet kan!
 
Ok, net even geprobeerd in Windows 7 met WLM 2011, & het kan dus wel!..

Het punt is dat het lettertype in Windows geinstalleerd moet zijn. Daarvoor moet je wel alle toepassingen die van die lettertypen gebruik maken afgesloten zijn, & uiteraard moet je als (een) Beheerder aangemeld zijn.
Anders kunnen de toepassingen niet "geinformeerd" worden.

Ga naar de map waarin de te installeren fonts staan, selecteer de gewenste font(s), RechterMuisKlik & kies Installeren.

Daarna zijn ze ook in WLM beschikbaar.

Bekijk bijlage 163153

Overigens erkent Microsoft wel dat er problemen zijn met de lettertypen in WLM, & behalve dat accepteert WLM alleen True Type fonts, maar Arial Narrow is dat.

http://support.microsoft.com/kb/2601253
 
Ha! Wellicht is er hoop dus!
Als ik kijk bij Computer en Fonts staat Arial Narrow er (uiteraard) niet bij want anders had ik die wel gezien in WLM. Ik mag wel downloaden voor 30 USD geloof ik, maar dat vind ik flauwekul voor een letter die altijd gratis was/is.

Ik moet dus specifiek de map met letters van Office hebben en kijken of dáár een optie zit om die 'eruit' te vissen. En dan bij Computers/Fonts te parkeren. Nu hoop ik dat jij die map ook bedoelt én dat je weet waar ik die kan vinden :D
 
Ok, euhhmmm,.. Waarschijnlijk heb je een aantal (overigens nooit gratis, hoogstens hoffelijk) fonts meegeleverd gekregen bij een printer. Daar zijn ze eenvoudiger uit de CD te vissen dan uit Office, want dan moet je .cab-bestanden uitpakken.

http://support.microsoft.com/kb/924623
 
Uh Oh ...

Ik zoek me een bult in dat Windows 7. In XP wist ik redelijk de weg, maar dit ...

Heb je een idee hoe zo'n map dan moet heten? Ik heb een heel simpel Samsung printertje dat inderdaad Arial Narrow kan printen. Maar als ik de Verkenner doe krijg ik van alles maar niet de map met *Ink deze moet je hebben!*
Hint?
 
Ok: Zoek naar *.ttf op de CD, of als die er is, in een map Samsung op de systeemschijf.
 
Oké let op ... dan gaat een oude blonde vrouw jullie wat leren ... :d

Het zit er namelijk wel. Het heet alleen geen Narrow, maar Halfsmal. Is het geen giller?

Ik keek nog even rond op het net en vond Computer/Windows/Fonts. Als je daar op Arial klikt (je ziet ook 'laagjes') krijg je de hele riedel die eronder hangt. Daaruit bleek dus dat alles gewoon geïnstalleerd is. Voor de zekerheid tóch nog even in WLM gekeken. En ja hoor.
Alleen 'vroegah' stond het onder lettertype en nu onder tekenstijl. Dus bij de vet/schuin/...

Nou. Volgens mij is het opgelost zo :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan