Aut.aanvullen en in een query berekenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jongert

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2005
Berichten
13
Ik heb een database gebouwd voor fin. administratie wat goed werkt. Echter stuit ik op een probleem. Ik heb o.m. een keuzelijst in het formulier die de naam van een bank uit een tabel haalt, die 2 kolommen bevat, n.l. NaamBank en Percentage(t.b.v. provisie), dit heb ik gedaan om makkelijk percentages te wijzigen. De percentage laat ik aut. invullen in een ander tekstvak. Dit doe ik d.m.v. verwijzen naar de keuzelijst uit column2 en dit verrekend met de hypotheeksom zodat in het veld provisie automatisch het juiste bedrag wordt ingevuld. Echter als ik in een query de provisie wil zien verschijnen er alleen maar nullen. Ik heb al geprobeert in de query te laten verwijzen naar het provisieveld in het formulier maar dan wordt gevraagd om een parameter.
Is er een andere manier om in de query de provisie uit te rekenen.
 
Welk gegevenstype gebruik je voor percentage in de onderliggende kolom in je tabel?

Ik heb o.m. een keuzelijst in het formulier die de naam van een bank uit een tabel haalt, die 2 kolommen bevat, n.l. NaamBank en Percentage(t.b.v. provisie), dit heb ik gedaan om makkelijk percentages te wijzigen.

Raad ik je af.
Daarmee suggereer je een verband dat er niet is.
Percentage is een eigenschap van de hypotheekvorm, niet van bank.
Ff aanpassen.

FESTER
 
Aut. aanvullen en in query verwerken

Het gegevenstype van de percentage is Nummeriek. Je hebt gelijk met de opmerking waar de percentage bij hoort.
 
Sluit ff je toepassing bij, met test gegevens, in Access 2000 formaat, gewinzipt.
Geef ff aan waar precies het probleem zit en hoe je het probleem kan reproduceren.

FESTER
 
Fester,

Hierbij het gezipte bestand. Kijk even in het (sub)formulier "FormBank" en dan kun je zien hoe ik provisieberekening uitvoer en de percentage hiervoor uit de tabel "TabelPercentageBank" haal via het keuzeveld "Hypotheekbank". Deze berekening krijg in niet in een overzicht omdat de qeury de gegevens uit een tabel moet halen.
Degegevens en namen zijn willekeurig en dienen alleen als voorbeeld.
 

Bijlagen

  • Adm.zip
    73,1 KB · Weergaven: 36
De bron van je tekstveld PercBank verwijst naar je keuzelijst cboNaamBank.
Niet zo vreemd dus dat je percentage niet wordt opgeslagen.
Daarvoor moet je nl. de bron instellen op de kolom van de tabel/query waarop je formulier is gebaseerd.

Wijzig de bron in PercProvisie

Maak een Na Bijwerken gebeurtenis voor je keuzelijst.
Zet daarin deze code en PercBank pikt het bij de bank horende percentage op:

Code:
Me.PercBank = Me.cboNaamBank.Column(1)

FESTER
 
Perfect Fester, dit werkt uitstekend. Bedankt voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan