• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Auto aanvullen Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvdo1984

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2009
Berichten
54
Hoi hoi,

Ik heb een formulier (zie bijlage) gemaakt waarbij examenkandidaten hun gegevens moeten invullen en in de kolommen H t/m M moet men een 'V' zetten als ze zich opgeven voor dat examen.

Nu is het zo dat wanneer men in kolom 'L' een 'V' zet dit automatisch aangevuld wordt met de tekst 'versie 1.2'. Ik wil helemaal niet dat dit aangevuld wordt met deze tekst.

Ik weet dat ik de optie 'automatisch aanvullen van celwaarden' kan uitvinken, klanten weten dit uiteraard niet en ik vraag me dan ook af of er een andere oplossing voor is.

Via rechtermuisknop in die bewuste cel zie ik wel nadat ik de optie úit vervolgkeuzelijst selecteren heb gekozen de opties (O) en Versie 1.2 staan, maar ik krijg dit dan weer niet gewijzigd.

Hebben jullie enig hoe ik er toch voor kan zorgen dat men een 'V' in die cel kan zetten zonder dat het aangevuld wordt met de tekst 'Versie 1.2'.

Bedankt.

Gr. Lotte
 

Bijlagen

  • Map2.xls
    30,5 KB · Weergaven: 67
Bij het openen van het bestand, wordt automatisch het aanvullen van cellen uitgeschakeld.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • Map2.xls
    31,5 KB · Weergaven: 97
Hoi Roncancio,

Ik heb het bestand doorgestuurd naar een collega en het haar laten openen, maar dan nog wordt de letter 'V' in de betreffende kolom aangevuld naar 'Versie 2'...?

Groet, Lotte
 
Beste,

Ron gebruikt hiervoor een macro (event). Staat de macrobeveiliging bij jouw collega misschien op hoog?

Richard
 
Het is gelukt hoor! Heel erg bedankt. Ik had niet door dat er een macro inzat. Met een beetje puzzelen is het toch gelukt.

Groet, Lotte
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan