• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Autofilter: selecteren op datumbereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert Bouwmeeste

Verenigingslid
Lid geworden
28 nov 2007
Berichten
822
Ik heb een bestand met een paar 100 leden. Die leden volgen lessen. Per lid is per les aangegeven wanneer dat ze ermee gestart zijn en wanneer dat ze ermee gestopt zijn.

Zie voorbeeldbestand.

Met Autofilter kan ik in de kolom "Datum ingang Les" een datumbereik (datumfilters) selecteren. In de kolom "Datum einde Les" is de mogelijkheid van Datumfilters er niet maar heb ik alleen maar de keuze uit Tekstfilters.
Hoe kan ik de laatste kolom ook zo krijgen dat ik de mogelijkheid heb om Datumfilters te gebruiken?

Ik heb al
- Autofilter verwijderd en weer toegevoegd
- Celeigenschappen op "Datum" gezet.

- geprobeerd om met een macro te filteren maar die geeft een fout "1004 Methode Autofilter van klasse Range is mislukt"
Code:
 ActiveSheet.Range("$A$1:$J$8").AutoFilter Field:=10, Criteria1:=Array("="), _
        Operator:=xlFilterValues, Criteria2:=Array(0, "18-1-2020")

Iemand enig idee?
 

Bijlagen

  • Helpmij Selectie kolom.xlsx
    35,9 KB · Weergaven: 26
zet de betreffende einddatums eens in een nieuwe kolom en verwijder dan de oorspronkelijke kolom
 
Heb ik net geprobeerd, geen resultaat.

Ik denk dat er niet veel aan te doen is. Volgens mij doet Excel dat zelf bepalen aan de hand van de gevulde gegevens in de kolom.
- Als ik een groot aantal dummy-data invoer dan wordt de optie "Datumfilters" wel weergegeven. Als ik de dummy-data verwijder dan wordt het weer "Tekstfilers".
- Idem als ik dummy-getallen toevoeg, dan wordt het "Getalsfilters".

Dank voor je reactie!
 
Je filtert met 0 (nul) in de array op jaartal.

Zet format bij op maand/dag/yyyy.
Code:
Cells(1).CurrentRegion.AutoFilter 10, , 7, Array(0, Format("18-01-2020", "m/d/yyyy"))
 
per ongeluk bijlage in #5 verwijderd
 

Bijlagen

  • Kopie van Helpmij Selectie kolom.xlsm
    31,4 KB · Weergaven: 22
Ik heb gewoon een nieuwe kolom toegevoegd en de oude verwijderd.
 

Bijlagen

  • Helpmij Selectie kolom_2.xlsx
    34,8 KB · Weergaven: 20
@popipipo, zoals aangegeven in #2?

Dat werkte bij mij ook
 
Klopt en daarom ook even het bestandje toegevoegd, als bewijs dat excel niet zomaar zelf iets doet.
Volgens mij doet Excel dat zelf bepalen aan de hand van de gevulde gegevens in de kolom.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan