• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

AutoFilter werkt niet met beveiligd blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

GM1

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2018
Berichten
6
Beste forumleden,

Allereerst bedankt voor het snelle respons op mijn vorige topic. Probleem is daardoor snel opgelost.

Ik heb nu een nieuwe vraag; ik heb een beveiligd tabblad ontwikkeld en daarop wil ik een auto filter toepassen. ik weet dat ik dan het gebruik van een auto filter moet toestaan als ik het blad beveilig.
Dit werkt echter niet, ik heb een voorbeeld bijgevoegd. Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe?

Ik hoor graag van jullie.

Alvast bedankt!!

GM1
 

Bijlagen

  • Gebruik_AutoFilter_beveiligd_blad.xlsx
    12,5 KB · Weergaven: 26
Filteren werkt wel, maar sorteren niet. Ik weet ook niet waarom want je kunt sorteren wel aanvinken.
 
Beste Jan Karel,

Dus wat ik wil is niet mogelijk? Weet u misschien een alternatief wat ik dan wél kan toepassen om het toch mogelijk te maken? We hebben namelijk een lijst met meer dan 200 items. We hebben altijd verschillende items nodig, maar ik kan maar 20 'slots' uitgeven omdat mijn printblad anders te groot word. vandaar dat de sorteer functie van belang is, zodat ik door de lijst heen verschillende items kan aangeven van 1 t/m 20.

Alvast bedankt.
 
Je zou in plaats van sorteren kunne filteren waarbij je alleen het vakje lege waarden uitvinkt?
 
dit staat te lezen, in excel helpdesk.


Sorteren

Opdrachten gebruiken om gegevens te sorteren (tabblad Gegevens, groep Sorteren en filteren).

Gebruikers kunnen bereiken met vergrendelde cellen in een beveiligd werkblad niet sorteren, ongeacht deze instelling.
 
Door sorteren verandert de opbouw/volgorde van gegevens in een werkblad.
Bij filteren verandert alleen de weergave van de gegevens; de opbouw/volgorde blijft onveranderd.
 
Heren,

Bedankt voor de info. Jammer dat dit niet gaat lukken, dan moet ten tijde van het sorteren even de beveiliging eraf, dan lukt het wel. Ik moet gewoon een top 20 bij elkaar kunnen sorteren, want zoals eerder gezegd heb ik meerdere slots niet beschikbaar in mijn uitvoer. Of ik moet opzoek naar een ander alternatief..

Toch bedankt.
 
Met een macro is het wel mogelijk.
Code:
Sub VenA()
  With Sheets("Blad1")
    .Unprotect
    .Cells(1).CurrentRegion.Sort .Cells(1), , , , , , , xlYes
    .Protect
  End With
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan