• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

AUtomatisch aanvullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter143

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jul 2019
Berichten
4
Ik wil dat de als een getal in kolom N vanaf N4 een waarde heeft van 0-20 in kolom O, P en Q automatisch teksten geplaatst worden.

Bijvoorbeeld: N4 = R<20 dan: O4 = Risico aanvaardbaar, P4 = Geen actie noodzakelijk, Q4 = optie binnen 5 jaar.

Als N4 20 < R < 70 dan O4 = Mogelijk risico, P4 = Aandacht vereist / maatregelen op lange termijn, Q4 = binnen een jaar.

Had het hier al meegeprobeerd, maar niet gelukt :-:) ALS(EN(N4>=0;N4<20);Risico aanvaardbaar;ALS(EN(N4≥=20;N4<0);Mogelijk risico;ALS(EN(N4≥=70;N4<200);Belangrijk risico;ALS(EN(N4≥=200;N4<400);Zeer hoog risico risico;ALS(EN(N4≥=400);Mogelijk risico;

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groet
Peter
 
Beste excel Amateur, dank voor je reactie, maar ik begrijp niet wat je bedoeld...

Groet
Peter
 
Oftewel:
Code:
=ALS(N4<=0;"";ALS(EN(N4>=0;N4<20);"Risico aanvaardbaar";ALS(EN(N4>=20;N4<70);"Mogelijk risico";ALS(EN(N4>=70;N4<200);"Belangrijk risico";ALS(EN(N4>=200;N4<400);"Zeer hoog risico";ALS(EN(N4>=400);"Mogelijk risico"))))))
met iets meer haakjes toegevoegd en vreemde tekens (≥) verwijderd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan