Automatisch back-up van back-end

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dencar77

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2013
Berichten
131
Dag alle medeforum lezers,

bestaat er een mogelijkheid om de gehele back-end op dagelijkse basis automatisch op te laten slaan als een back-up systeem?
 
Neem de schijf op in je back-up systeem, en het is niet meer nodig om het zelf te regelen.
 
Ik neem aan dat je en back-up routine hebt. En als de schijf waar de backend op staat in het schema zit, heb je de back-up al. En anders zou ik als de wiedeweerga een dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse back-up instellen :).
 
voorheen maakte ik een kopie van de applicatie :confused:

Nu las ik dus dat ik Access (geen daadwerkelijke database) blanco dien te openen. Dan selecteer ik de Back-end applicatie en doe deze Exclusief openen. Vervolgens ga ik naar het lint en klik op "Bestand". Vanuit daar klik ik op "opslaan en publiceren". Dan kies ik voor database opslaan als en ga naar GEAVANCEERD. Daar zie ik "backup" staan. Ik klik vervolgens deze aan en dan de knop "Opslaan als".
Wanneer ik dan kijk naar mijn opgeslagen bestand (back-up) dan zie ik in dezelfde map de backup staan (originele naam van de database met daarbij de datum notatie van opslaan). Nu doe ik dit dus handmatig. Maar kan dit ook periodiek? Het liefst dagelijks. want de applicatie waarin gewerkt wordt, wordt dagelijks gebruikt.

Iedereen heeft zijn eigen front-end gekregen waarbij ik ook een reserve heb. Die reserve kan ik mee rondklooien indien nodig. De overige frond-ends hoeven dus niet als een back-up opgeslagen te worden.
 
Ik neem aan dat bovenstaande verhaal goed is. Maar nu is de vraag of dit automatisch per dag/week kan gebeuren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan