• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch datum aanwezigheid invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roheud

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 dec 2018
Berichten
2
Hallo,

Ik heb een Excel bestand wat de datum bij houd van aanwezigheid bij lessen die op bepaalde data in het jaar worden gegeven.
Nu komen er ook een aantal lessen als herhaling meerdere malen per jaar voor en dient steeds de laatste datum van aanwezigheid automatisch ingevuld te worden.
Nu heb ik daar wel een formule voor kunnen maken, maar vindt ik nog wel omslachtig zou denk ik eenvoudiger kunnen.
Op tabblad uren is een keuze veld met Ja/Nee aanwezigheid, als er dus Ja word ingegeven dient er op het tabblad voortgang de datum te verschijnen.
De datum wordt opgehaald vanuit tabblad dd, dit omdat er in een ander bestand de datum nodig is.
Nu zij er dus voor aanwezigheid meerdere criteria.
datum 1 aanwezig Ja of Nee, Ja datum overnemen, Nee dan niets gebeuren, tenzij men vorig jaar aanwezig was dan dient deze dd te blijven staan
Als er dus in het zelfde jaar een herhaling is moet in dezelfde formule dus weer gekeken worden naar het keuze veld, dus
datum 2 aanwezig Ja of Nee, Ja datum overnemen, Nee dan niets gebeuren, tenzij men de vorig keer aanwezig was dan dient deze dd te blijven staan

Het kan dus voorkomen dat er in de formule gekeken moet worden naar 2 of zelfs 3 keuze velden.

=ALS(uren!$L$10="j";dd!$F$103;ALS(EN(uren!$C$10="";uren!$L$10="");dd!$E$52;ALS(EN(uren!$C$10="j");dd!$F$19;ALS(EN(uren!$C$10="j";uren!$L$10="");"";dd!$E$52))))


Henk.Bekijk bijlage Aanwezigheids registratie.xlsx
 
Ik heb even snel naar je spreadsheet gekeken. Nu heb ik niet zoveel tijd, ben zelf druk bezig, maar in de gauwigheid zit ik te denken aan een matrixformule en het werken met namen voor celreeksen. Microsoft heeft trouwens een voorbeeld van een aanwezigheidsoverzicht, die wellicht aangepast kan worden naar je eigen wensBekijk bijlage Aanwezigheidsoverzicht.xlsx
 
Koetsie,

Ik heb naar het bestaande voorbeeld gekeken, doch daar zit niet in wat ik zou moeten hebben, in ieder geval bedankt voor de tip.
Ik ben dus nog op zoek naar een betere versie van mijn formule, en dan ook nog een met nog een keuze meer.

Henk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan