• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch datum weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

RST

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2009
Berichten
19
ik zou graag het volgende willen doen in excel:

- als ik bijvoorbeeld in cel A1 de datum intyp: 13-12-09,
- dat ik dan in cel A2 tm A6 automatisch de rest van de week ingevuld zie dus dat de datum zich automatisch doorvoerd in de overige 6 cellen, dus in A2: 14-12-09, A3: 15-12-09, enz..

wie zou mij willen helpen?
rst
 
Beste RST ;)

Typ in cel A2 he volgende in

=A1+1

Sleep deze met de vulgreep door naar onderen.

Groetjes Danny. :thumb:
 
beste danny

ik heb gedaan wat jij net zei tegen mij, maar als ik dan in a1 de datum in toets krijg ik in de rest van de cellen alleen maar een oplopend getal te zien, wat moet ik in a1 invoeren?

en is het mogelijk om met die formule elke keer 2 of 3 cellen naar beneden over te slaan, dat ik dus de datum heb in a1 en dat ik daar onder in a2 wat kan typen en dan in a3 weer de datum en in a5 en a7 enz.. is dat mogelijk?
 
Beste RST ;)

Zet de celeigenschappen op datum.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Selecteer A1 tot en met H1 (7 dagen) en terwijl de selectie adtief is, kies voor celeigenschappen en zet de weergave op datum.
 
Beste RST ;)

Zet in A3

=A1+1

Selecteer A3 en sleep deze, niet met de vulgreep maar met het kruisje naar cel A5 en hou de SHIFT-toets ingedrukt en ga zo verder.

Groetjes Danny. :thumb:
 
ja het is gelukt ik ben weer een stap dichterbij in mijn ontwerp

hartstikke bedankt

groetjes rst
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan