• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch een grafiek maken na subtotalen berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elineee

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2014
Berichten
7
Hallo allemaal,

Het is de bedoeling dat ik macro's ga maken in Excel zodat er niet elke keer met de hand berekeningen hoeven te worden uitgevoerd. Voor stap 1 en stap 2 heb ik makkelijk macro's kunnen maken. Bij stap 3 en 4 wordt dit echter moeilijker. Hier laat ik Excel namelijk automatisch subtotalen berekenen. Vervolgens wil ik van deze subtotalen een tabel maken zodat ik uiteindelijk een grafiek kan maken. Echter moet ik zelf alle gegevens van de subtotalen invoeren, kan dit automatisch?

Ik kan hier ook geen macro van maken aangezien elk bestand andere subtotalen heeft en er dus elke keer verwezen moet worden naar andere rijen. Kan iemand mij helpen om dit te automatiseren?



De link naar mijn bestand is: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-GWKWXTDJZQSW.xlsm

Groetjes Eline
 
Bedankt voor het antwoord geven op mijn vraag.

Ik weet alleen niet zo goed hoe ik zo'n draaitabel moet maken. En kan ik dit dan uiteindelijk wel automatiseren (bijvoorbeeld door een macro)?

Groetjes Eline
 
Er is veel informatie in omloop in het maken van een draaitabel en draaitabellen kan je verversen zonder dat je gebruik hoeft te maken van VBA.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Dankjewel, ik ben nu al een stuk verder.
Ik heb nog wel een andere vraag over een andere file.
In deze file staat onder het werkblad 'summary sleep' een samenvatting van verschillende tijden. Deze persoon slaapt bijvoorbeeld van 19:52 uur tot 7:15 uur. Nu wil ik in het volgende werkblad genaamd 'stap 1 alles 0' dat alle gegevens vanaf 19:52 uur tot 7:15 uur 0 worden. Dit heb ik nu met de hand gedaan. Is het mogelijk om dit ook automatisch te doen door bijvoorbeeld te verwijzen naar de tabel?

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-PXRX3WLQAHOJ.xlsm

Groetjes Eline
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan