• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch op datum veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mroo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 sep 2014
Berichten
3
ik heb een vraag rondom een tabel die ik moet maken op mijn stage
hierin is de beschikbaarheid van machines te zien

nu wil ik graag dat machines die gepland staan vanaf een bepaalde datum (datum in een cel)
automatisch op die datum van beschikbaar naar niet beschikbaar gaan oftewel dat de cel met het aantal (een getal) naar een andere cel verplaatst ( de cel van machines op locatie)

kan dit uberhaupt
zo ja hoe?

voor het exel bestand en duidelijke vraagformulering kijk bij de 2e reactie
 
Laatst bewerkt:
kun je eens een file in excel maken wat je indeling is en er bij zetten wat waar naar toe moet.
dan wordt het misschien wat duidelijker.(kunnen we kijken hoe we de formules moeten invullen , of tips geven.)
ik heb wel enig idee, maar is waarschijnlijk niet wat jij bedoeld.

Groetjes Perry

p.s. zie dat je vandaag je heb aangemeld op het forum, Welkom.
 
Bekijk bijlage werkbestand noodpompen.xlsxAls u het bestand opent zijn daarin 2 tabellen te zien hierin is de beschikbaarheid van noodpompen te zien. In de bovenste tabel is te zien wat er op dat moment aan pompcapaciteit beschikbaar is. In de onderste tabel ziet u waar de pompen gestationeerd zijn. En ook of ze in onderhoud of op locatie zijn. Ik heb inmiddels ingegeven dat wanneer een pomp niet beschikbaar is dat deze dan ook uit de bovenste tabel verdwijnt en dit doorgevoerd word in de totalen.

Mijn vraag is nu. Onderaan staan een rode en groene rij die zijn voor de machines op locatie en in onderhoud, deze machines zijn dus niet direct beschikbaar. daaronder staan een aantal blauwe rijen met daarin eventueel datums waarop de machines ingepland staan en dus niet beschikbaar zijn. Kan cel f12 op de datum in cel f19 automatisch overspringen naar cel f17, de cel voor machines op locatie.

ik hoop dat mensen hier een oplossing hebben op school zeggen ze dat het mogelijk moet zijn maar weten ze niet hoe.
alvast hartelijk bedankt!
met vriendelijke groet,
matthias
 
weer terug naar zijn vak voor regio heino cel f12 maar het kan ook zijn dat de pomp voor onderhoud naar de werkplaats moet dit lijkt me handig om handmatig te doen

mvg matthias
 
dus is heino een "vast" gegeven voor de pomp en moet ergens opgeslagen zijn. ook als de pomp ergens bezig is.
dus de standplaats van een pomp mag niet zomaar veranderen.
jij vroeg eerder
Kan cel f12 op de datum in cel f19 automatisch overspringen naar cel f17, de cel voor machines op locatie.
als je dat doet verwijder je de standplaats.
wat je eventueel wel kan doen is de standplaats van de pomp met voorwaardelijke opmaak een kleurtje geven als er een pomp weg is.
of wat beter is de standplaats gegevens aan de hoofdtabel toevoegen.
dan wordt de te tweede tabel bvb. de locatie tabel.

ps alles draait om de pompen. het zou handig zijn om ze in iedere tabel exact de zelfde pomnamen te geven.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan