Wij moeten nu voor ons werk onze uren verantwoorden via excel 2003 ipv via papier.
Hier moeten wij kenteken opschrijven en uren erbij invullen.
Nu worden de uren al automatisch opgeteld maar we zouden graag nog willen dat de kentekens automatisch met hoofdletters worden geschreven.
Ik heb wel een programmacode gevonden en die kan ik dan toevoegen aan elk afzonderlijk tabblad.
Maar we hebben dus elke week een nieuw excel bestand en 6 tabbladen per week, is volgens mij een beetje omslachtig om dat elke keer weer te doen.
De volgende code heb ik gevonden en iets aangepast zodat het goed werkt.
Ik heb al geprobeerd om er een macro van te maken maar dat lukt niet. Heb ook nog nooit met macro's gewerkt dus weet niet precies hoe het allemaal in elkaar zit.
Ook zou ik nog graag willen dat er om de zoveel tijd automatisch opgeslagen word. Hier kan ik niet echt iets over vinden.
Hier moeten wij kenteken opschrijven en uren erbij invullen.
Nu worden de uren al automatisch opgeteld maar we zouden graag nog willen dat de kentekens automatisch met hoofdletters worden geschreven.
Ik heb wel een programmacode gevonden en die kan ik dan toevoegen aan elk afzonderlijk tabblad.
Maar we hebben dus elke week een nieuw excel bestand en 6 tabbladen per week, is volgens mij een beetje omslachtig om dat elke keer weer te doen.
De volgende code heb ik gevonden en iets aangepast zodat het goed werkt.
Code:
[I]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Union(Range("B6:B47"), Range("C6:C47"), Range("D6:D47"), Range("E6:E47"), Range("F6:F47"))) Is Nothing Then
Target.Value = UCase(Target.Value)
End If
End Sub[/I]
Ook zou ik nog graag willen dat er om de zoveel tijd automatisch opgeslagen word. Hier kan ik niet echt iets over vinden.
Laatst bewerkt door een moderator: