• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch twee werkbladen dubbelzijdig uitprinten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frod

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2013
Berichten
7
Na een avondje klooien in excel en zoeken op google heb ik helaas nog geen antwoord kunnen vinden voor volgend probleem:

Ik heb een excel bestand waarin 3 werkbladen voorkomen.
Nu wil ik dat het eerste werkblad wordt uitgeprint en dat het tweede werkblad op de achterkant van de eerste wordt afgedrukt. Het derde werkblad bevat alleen uitleg over de werking van de spreadsheet en hoeft niet te worden geprint.
Ik wil nu echter dat excel (2003) dit automatisch doet wanneer er op de snelknop printen wordt gedrukt. Het document is bedoeld voor op het werk waar mijn collega's hem elke keer moeten kunnen uitprinten zonder hier speciale handelingen voor te hoeven verrichten.

Als iemand me hiermee zou kunnen helpen zou ik hier heel blij van worden.
Bij voorbaat dank!
 
Ik ben bang dat niemand dat kan omdat dit sterk afhankelijk van de gebruikte printer en dus de printerdriver. Soms is het nodig dat het via een macro gebeurt, soms kun je de printer voor de tweede keer installeren, maar dan met de optie dubbelzijdig.
 
Daar was ik al enigszins bang voor. Zou het wel mogelijk zijn om In plaats van de print knop, zelf een knop in het document te plaatsen welke ervoor zorgt dat de printer het op deze manier uitprint?
 
Dan heb je dus een macro nodig. Gebruik de macrorecorder terwijl je de gewenste printopdracht geeft. Deze code kun je dan aan een knop verbinden.
 
Ik ga het eens op die manier proberen, heb nog nooit met macro's gewerkt maar voor alles een eerste keer natuurlijk.
Bedankt Rob
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan