Automatisch Updaten van Tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

talukuh1990

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2011
Berichten
5
Hallo,

Ik ben bezig aan een acces database waarbij ik een tabel wil updaten, hierbij heb ik eerst een tabel waarin "stalverzettingen" staan, de som van deze tabel is de waarde die ingevuld moet worden bij de tabel. De vraag is hoe doe ik dit?
Ik heb geprobeerd dit te doen met een bijwerk querry maar het lukt me niet echt, kan iemand me mischien uitleggen hoe ik een werkende bijwerk query kan maken? of moet dit via een SQL update ? Alleen weet ik dan weer niet hoe ik deze in elkaar zet :)
Alvast bedankt!

Talukuh1990~Chantal
 
Hoi Chantal,

Ik snap eerlijk gezegd nog niet helemaal wat je aan het doen bent; je wilt zo te zien een totaalwaarde in een tabel bijwerken? Vraag 1: waarom staat dat veld in de tabel en wil je het bijwerken? Vraag 2: welke bijwerktabel heb je nu gemaakt? Kun je daarvan de SQL posten?
 
Beste Michel,

Ik ben een database aan het maken die een pluimvee bedrijf beschrijft, de database moet op ieder moment van de dag kunnen zeggen hoeveel dieren er in een stal zitten, welke dieren wanneer dood zijn gegaan, hoeveel voer er per stal gegeven wordt.
Om dit te kunnen realiseren wil de gebruiker niet te veel formulieren invullen. 1 formulier is om aan te geven wanneer welke dieren in welke stal dood zijn gegaan. Hierbij moet ook een broedronde nummer gegeven worden. Vervolgens worden de dieren iedere 3 weken naar een andere stal verplaatst, de gebruiker moet dit ook invoeren in het programma zodat duidelijk is welke dieren zich waar bevinden. Om dit te realiseren moet via het programma opgezocht worden hoeveel dieren er op dat moment zich in die stal bevinden. Om dit te doen had ik een constructie bedacht waarbij de som van de verplaatsingen, (som van beginstal is dan mingetal + het aantal dieren waar het naartoe verplaatst is, dit zou het aantal dieren op dat moment in die stal moeten aangeven). Maakt dit het een beetje duidelijk waar ik mee bezig ben? of heb ik al een denkfout gemaakt op het begin waardoor mijn tabellen niet goed zijn?

Alvast bedankt!

Talukuh1990~Chantal
 
De denkfout is inderdaad al gemaakt vermoed ik; al zou ik de db zelf moeten zien om er zeker van te zijn. Berekeningen maak je in queries; die zijn dynamisch, dus als er iets verandert in een tabel, zie je het resultaat terug in de query.
 
Mijn database is 200kb en ik mag volgens het forum maar 100kb uploaden,
kan ik het mischien via mail opsturen? of is er een andere manier?
 
Je kunt ondertussen db's van 200 kb uploaden. Als dat niet kan, dan kun je hem met Winrar splitsen in stukken van 100kb. En die voegen we dan wel weer samen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan