• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch vermeerderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wally1968

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2007
Berichten
132
Hier ben ik weer met een vraagje over het automatisch vermeerderen van een cel
In bijlage vind je mijn vraag
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
 

Bijlagen

  • cellen vermeerderen.xls
    13,5 KB · Weergaven: 61
Met een Change event:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

    If Target.Address = "$A$1" Then
    
        If Target.Value = "Wally" Then
        
            Range("B18").Value = Range("B18").Value + 1
            
        Else
        
            Range("B19").Value = Range("B19").Value + 1
        
        End If
    
    End If

End Sub

Wigi
 
Bedankt voor uw snelle reactie,
dit was al goed maar de bedoeling is dat wanneer er in cel A1, Wally staat, en in cel B1, 180 staat dan moet cel B18 met 1 vermeerderd worden.
Als ik nu met deze code in A1 Wally zet dan wordt B18 met 1 vermeerderd, maar er moeten 2 voorwaarden voldaan worden nl.:
Als A1=Wally, B1=180 dan B18 +1
Als A1= Wally, B1=iets anders dan B18 niets erbij
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is met wat ik bedoel
 
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

    If Target.Address = "$A$1" And Target.Value = "Wally" And Range("B1").Value = 180 Then Range("B18").Value = Range("B18").Value + 1
            

End Sub

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Ik heb even de code toch aangepast en deze werkt naar mijn normen.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If Target.Address = "$B$1" And Target.Value = 180 And Range("A1").Value = "Wally" Then Range("B18").Value = Range("B18").Value + 1

End Sub

Hoe moet ik deze code aanpassen dat ik in één van de cellen tussen B1 en B3 een waarde invoer van 180 dan cel B18 +1
En hoe moet ik de code aanpassen dat de waarde die ik invoer tussen 180 en 200 is dan B18 +1
dus vb:
B1 of/en B2 of/en B3 = lager dan 180 dan B18 niets erbij
B1 of/en B2 of/en B3 = tussen 180 en 200 dan B18 1 erbij
B1 of/en B2 of/en B3 = hoger dan 200 dan B18 niets erbij

Als je dit nog even kunt verwezenlijken dan is mijn probleem helemaal opgelost
 
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If Target.Column = 2 And Target.Row <= 3 And Target.Value >= 180 And Target.Value <= 200 Then Range("B18").Value = Range("B18").Value + 1

End Sub

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Ooh bedankt dat is het.
Maar nu heb ik nog één probleem
want dit heb ik aan het proberen geweest in een testbestandje als ik nu de cellen B1, B2 en B3 selecteer en dan op delete druk dan krijg ik een foutmelding en dat mag niet.
In bijlage vind je een bestandje waar het voor bedoeld is. Op blad 1 vind je een onwerp dat we gebruiken voor darts. en als ik in cel A1 kies voor de naam Wally en ik in cellen A3 tot A30 een waarde invul tussen de 100 en 140 dan moet op blad 2 de cel naast Wally onder 100+ met 1 vermeerderd worden, als ik de waarde invul tussen de 140 en de 180 dan moet op blad 2 naast Wally onder 140+ met 1 vermeederd worden en als ik 180 invul dan op blad 2 onder 180 met 1 vermeerderd worden.
Als ik op blad 1 in cel A1 voor ikke kies (er staan meer namen hoor) dan het zelfde maar dan op blad 2 voor de naam Ikke
dus ik moet de scores in Cellen A3 tot A30 kunnen wissen zonder deze foutmelding te krijgen.
 

Bijlagen

  • Kopie_van_darts(1).xls
    46,5 KB · Weergaven: 31
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan