• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch vullen eerst beschikbare afspraaktijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenveenendaal1

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2013
Berichten
9
Waarde experts,

Kan iemand mij uitleggen hoe ik het volgende kan bewerkstelligen. Ik heb een lijst met mogelijke data en tijden waarop afspraken kunnen plaatsvinden, in het bijgevoegd voorbeeld sheet 2. Op sheet 1 staan de gesprekspartners waarmee gesprekken moeten worden ingepland.

Mijn vraag is hoe ik Excel zo kan laten denken dat de afspraken zich automatisch vullen in sheet 1 op basis van een beschikbare tijd op sheet 2. Daarbij is het dan van belang dat indien een tijd op sheet 2 al reeds is "gereserveerd" deze niet nogmaals kan worden geselecteerd (logisch), maar ook dat er gekeken wordt naar de eerst mogelijke beschikbare tijd. Het is van belang dat de gesprekken opvolgend plaatsvinden. De volgorde van de gesprekken is niet relevant.

Hopelijk is de vraagstelling helder.

Bijvoorbaat dank voor het ter beschikking stellen van jullie wijsheid.

Groeten,

Jeroen
 

Bijlagen

  • Autofill eerst beschikbare tijd.xls
    14 KB · Weergaven: 38
Jeroen,

Simpeler kan niet, je kopieert de reeks van blad 2 van A2 t/m C12 in blad 1 vanaf B2.
Resultaat:
- Opvolgende tijden.
- Geen dubbelingen.
Alleen hebben de laatste drie gesprekspartners pech want de tijden zijn op.
Waarschijnlijk is dit niet wat je horen wil maar dit is wel de opgave die je ons gegeven hebt.
Waarschijnlijk zijn er een aantal variabele meer die je niet genoemd hebt bijvoorbeeld,
gesprekspartner A kan niet op vrijdag van 10:00 tot 15:00 etc. maar daar zie ik niets terug.

Het programmeren van dit soort variabelen is zeer lastig en vraagt een uitgebreid programma,
denk maar aan een roosterprogramma voor scholen. Ik denk zelf niet dat Excel dit voor je kan
berekenen.

Veel Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan