• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische aanpassen tekststijl voettekst na celverwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.

ferryvdm

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2012
Berichten
19
Goedemiddag,

Na het aanpassen van de voettekst volgens onderstaand plaatje wordt de voettekst geplaatst met lettertype Arial 10.
Nu wil ik dmv een macro of VBA automatisch de voettekst aanpassen naar Century Gothic 8.
Dit gaat op het moment niet goed omdat de celverwijzing in de voettekst staat.

Kunnen jullie misschien helpen?
Knipsel.JPG

Groetjes

Ferry
 
Ik begrijp de vraag niet goed. de voetnoot komt toch in xx99 te staan? Of is dit nu juist het probleem?
 
Beste Wampier,

Het plaatsen van de voetteksten gaat prima.
De uitdaging is nu om deze gegenereerde voettekst automatisch een andere tekststijl te geven.
Als ik cel XX99 de tekststijl Century gothic 8 meegeef dan wordt deze tekststijl niet meegenomen in de voettekst.
De voettekst blijft altijd stijl arial 10 houden.


Groetjes

Ferry
 
Zo zou het moeten lukken (spelfouten voorbehouden)

Code:
with range("xx99")
.value = voetnoot
.font.fontstyle = "century gothic"
.font.size = 8
end with
 
Beste Wampier,

Dank voor je snelle antwoord.
Het wil echter nog niet lukken. Moet ik hier een aparte code voor schrijven of voeg ik dit toe aan mijn code?
Het is voor het eerst dat ik zo ver ga in VBA en het is dus nog allemaal nieuw voor mij.
Ik blijf het nog even proberen

Groetjes

Ferry
 
mijn code vervangt de range("xx99"). code uit je voorbeeld.
 
Als ik het goed begrijp krijg ik dan dus dit?
vba.JPG

Als ik dit invul dan werkt het helaas niet. Ik neem aan dat ik dus iets verkeerd doe?

Groetjes

Ferry
 
Wat werkt er niet? gebeurt er helemaal niets? veranderd het font niet? de grootte niet? De tekst niet? Of krijg je een error?
 
Sorry dat ik wat onduidelijk ben.

De voettekst wordt goed gegenereerd maar nog met het verkeerde font en size weergegeven.

Ik heb trouwens xx99 vervangen voor aa1 want dan kan ik meteen zien of iets goed gaat op mijn scherm

Groetjes

Ferry
 
Ik begrijp er niets van :) is die cell misschien beveiligt ?

overigens zat er een klein foutje in je moet NAME niet style aanpassen. net nog even bij mezelf getest voor de zekerheid en bij mij wordt grootte en font coorect aangepast.

With Range("a1")
.Value = "henk"
.Font.Size = 8
.Font.Name = "Century Gothic"
End With
 
Wampier,

Ik krijg het nu ook voor elkaar!:D
Dank voor je geduld en je hulp!

Groetjes

Ferry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan