automatische herkenning van 2 schermen in Ubuntu 13.04

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Berichten
2.782
Ik heb hier een Win 7 Ubuntu Dual boot computer met twee schermen. In de computer zit een Intel VGA on board. Zodra de GRUB bootloader opstart heb ik beeld op 2 schermen. Boot ik dan door in Windows blijf ik 2 schermen houden. Maar boot ik door in Ubuntu, blijft de ene scherm zwart. Ik moet dat weer mijn displays laten detecteren, en pas dan heb ik beeld. In 12.04 had ik nooit problemen. Deze zijn pas gekomen met het upgraden naar 13.04.

Is er een makkelijke oplossing ervoor, of wordt het een half jaar wachten, todat 13.10 er is?
 
Je hoeft helemaal niet te wachten.
Je moet in je Xorg.conf het 2de scherm meegeven omdat het blijkbaar niet automatisch toegevoegd word.

Als je een nvidia of amd kaart hebt kunnen hun drivers je helpen dit automatisch te doen.
Anders kan je proberen een voorbeeld online te zoeken en dit aan te passen naar je eigen config.
 
Ik heb hier een onboard Intel grafische kaart, dus allee open drivers. Vandaag heb ik mijn tweede beeldscherm vervangen door een soortgelijk exemplaar. Nu kan ik wel weer mijn desktop uitbreiden, maar op de ene of ander reden moeten alle twee beeldschermen 1024x768 hebben, terwijl mijn hoofdscherm full hd is.

Probeer ik de full hd scherm maar 1920x1080 te zetten, dan zeurt de 4:3 scherm dat die buiten sync is.
 
Met veel proberen heb ik nu de 4:3 scherm op 1024x768 en de full HD scherm op 1920x1080 kunnen zetten. Deze instelling zijn ook naar een nieuwstart nog aktief.
Bedankt voor het meedenken.
 
Ik ben weer terug bij af. Een kale installatie met mijn 2 schermen laat in feite Ubuntu crashen. De ene scherm wordt buiten zijn range aangestuurd, en bij de ander kan ik nergens klicken. Hoe kan ik aan grub de resolutie's meegeven?

Indien ik in grub nomodeset intik werken alle twee schermen gespiegelt en ik kan de resolutie niet op full hd instellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan