• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische selectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

rolfie

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2005
Berichten
35
Goedendag,

Ik heb een tabblad (Producten) met een product in een cel (Bijv. A2), na paar cellen voor berekenen BTW staat er een prijs incl. BTW (Bijv E2).

Nu wil ik op de volgende tabblad een soort van winkellijst maken, ik heb netjes in dat tabblad een dropdown list waar ik kan kiezen uit de aanwezige producten (Tabblad: Producten) waarbij de lege cellen weg blijven en hij bovenaan begint. Alleen nu heb ik ernaast een kopje prijs, ik wil dat deze ook automatisch meegaat zodra ik iets heb geselecteerd in de dropdownlist.

Ik heb al met voorwaardelijke opmaak proberen te spelen, maar ik kom er helaas nog niet uit. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? Zie bijlage.

Bekijk bijlage Kosten lijst.xlsx

Alvast bedankt,

Rolf
 
in cel B2

=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN($A2;Producten!$A$2:$E$50;2;ONWAAR);"")
 
in cel B2

=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN($A2;Producten!$A$2:$E$50;2;ONWAAR);"")

Bedankt, dit is inderdaad wat ik zoek. Hij pakt nu alleen de cel ex. BTW, en wil die met incl. BTW Maar kan nergens in de formule Kolom B vinden om in Kolom E te veranderen, hoe zit dit mekaar?
 
Wijzig de 2 (kolom B) in 5 (kolom E)

Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN($A2;Producten!$A$2:$E$50;2;ONWAAR);"")
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN($A2;Producten!$A$2:$E$50;5;ONWAAR);"")

Joske
 
In dat geval mag je de vraag als opgelost markeren.

Thx,

Joske
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan