• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatiseren excel blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

FordGranada

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2010
Berichten
10
Goedemorgen iedereen,

Voor het werk ben ik van plan om de werkenplanning iets uitgebreider te maken zodat het gemakkelijk te zien is wanneer welk werk af moet wezen, wanneer een calculatie moet worden ingeleverd etc.

Nu heb ik onderstaand een bijlage toegevoegd van de werkenplanning waarmee ik ben begonnen.

Nu is mijn vraag of er een mogelijk is om automatisch een kleur toe te voegen aan Kolom C als de dagen in kolom K of N een bepaald getal voorbij zijn zoals <10 dagen groen, daarna 11-39 oranje en >40 rood bijvoorbeeld. Dit is handmatig wel te doen, maar dit moet op een manier automatisch kunnen.

En dan de laatste vraag, als er in Kolom F "financieel" komt te staan moet er in Kolom I de naam van de administrateur komen te staan, ook dit zou toch automatisch moeten kunnen? Het kan wezen dat er in kolom F naast financieel nog meer komt te staan zoals er in het voorbeeld ook staat.

Graag hoor ik van jullie.
Alvast bedankt!

Bekijk bijlage Test planning.xlsm
 
Voor 2
Code:
=ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("financieel";[@[Omschrijving werkzaamheden]];1));"Administratie";"")
 
Nu was ik er dus weer mee aan het stoeien geslagen na de antwoorden van gisteren, maar nu krijg ik de voorwaardelijke opmaak niet voor elke cel apart, of in ieder geval dat elke cel in kolom C uniek reageert op zijn cel in kolom K

Met welke formule is dit te regelen?

Als bijvoorbeeld het getal in Kolom K <10 is dan moet de cel in Kolom C groen worden, >11 wordt die oranje en >30 wordt die rood.

Iemand een idee? Ik heb al wel lopen zoeken op het forum maar de vragen zijn vaak net iets anders
 
Kijk eens of deze voorwaardelijke opmaak (VO) voldoet aan de verwachting.
 

Bijlagen

  • Kopie van Test planning.xlsm
    25,2 KB · Weergaven: 22
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan