Autotekst, in welk bestand opslaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Als je Autotekst maakt krijg je de keuze (Word 2016) tussen de actieve template of het bestand Building Blocks.dotx. Heb begrepen dat al de ingebouwde snelonderdelen in het laatste bestand zitten.
Welke keuze maak je best als je je eigen Autoteksten of snelonderdelen maakt?
 
Ik denk dat dat niet zoveel uitmaakt, tenzij je de fragmenten altijd wil kunnen gebruiken. Dan is de Building Blocks de aangewezen plek. Ik zet zelf nog wel eens fragmenten in specifieke sjablonen omdat ze specifiek voor dat type document zijn.
 
Maar autotext die je in de Normal.dotm opslaat is toch ook voor andere sjablonen beschikbaar?
Of bedoel je dat je die BuildingBlockx.dotm kunt laten installeren bij anderen zonder de normal.dotm mee te leveren?
Ik vind ook nergens hoe je Autotekst specifiek voor een bepaald sjabloon kunt exporteren naar een ander sjabloon?
 
Ik weet ook niet of je autotekst kan exporteren; wellicht als je de dotx omzet naar een zip, dan kun je de inhoud beter bekijken. Maar ik zei ook dat het niet zoveel uitmaakte waar je 'm zet. Dus Normal.dot of Building blocks, maakt voor één gebruiker niet zoveel uit. Wel als je dezelfde fragmenten op meerdere computers wilt gebruiken, dan kun je de building blocks makkelijker meenemen. Of dus, zoals ik aangaf, opslaan in specifieke sjablonen zodat ze alleen daar gelden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan