Avi2Dvd vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

EvilBoy

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2007
Berichten
66
Ik heb nu een vraagje.
Ik heb avi2dvd gedownload, ondertitels gezet alles gedaan enzo...
en dan, nadat ik alles heb gedaan doe ik Werk invoegen en dan druk ik op GO !!! en dan opeens komt dit er te staan:

Wat moet ik nu doen, wat bedoelen ze met audiostream? me dvd+R zit erin enzo :(?

Bvd, EvilBoy
 
Mogelijk zitten er bij die avi meerdere audiostreams oftewel geluidssporen [bijv. een Engelse, Spaanse, Chinese] en dit programma kan er maar 1 meepakken.....
Met virtualdub of Gspot kun je checken of er meerdere streams zijn.....
 
Mogelijk zitten er bij die avi meerdere audiostreams oftewel geluidssporen [bijv. een Engelse, Spaanse, Chinese] en dit programma kan er maar 1 meepakken.....
Met virtualdub of Gspot kun je checken of er meerdere streams zijn.....

Ik moet ook echt ondertitels. Ik heb nog 2 dvd's liggen en wil dan ook echt 100% zker weten dat ze wel lukken met ondertitels :( ik wil namelijk de manier echt vinden zodat ik het altijd met ondertitels kan branden begrijpt u?
 
Ondertitels lijken voor dit programma geen probleem te zijn [er zijn talloze avi naar dvd converters, deze ken ik niet, ik gebruik Cucusoft, Winavi, convertXtoDVD en al deze nemen keurig de srt bestanden mee, Nero Vision is ook een avi naar DVD converter maar die kan niets met ondertitels].... Heb je wel gecontroleerd of de ondertiteling synchroon loopt? Subtitle Workshop is een gratis programma waarmee je de ondertiteling kunt synchroniseren en aanpassen.

Een avi is een soort envelop, daarin zit een beeldstroom, en er kunnen meerdere geluidsstromen inzitten, bijvoorbeeld voor verschillende talen [nagesynchroniseerde film]
Als je geen risico wilt nemen, converteer je 'm eerst naar dvd en slaat 'm op op de harde schijf, daarna speel je 'm af en kun je controleren of de ondertiteling er goed onderstaat en of het geluid klopt... vervolgens kun je het bestand dan altijd nog branden op DVD.....
 
Ondertitels lijken voor dit programma geen probleem te zijn [er zijn talloze avi naar dvd converters, deze ken ik niet, ik gebruik Cucusoft, Winavi, convertXtoDVD en al deze nemen keurig de srt bestanden mee, Nero Vision is ook een avi naar DVD converter maar die kan niets met ondertitels].... Heb je wel gecontroleerd of de ondertiteling synchroon loopt? Subtitle Workshop is een gratis programma waarmee je de ondertiteling kunt synchroniseren en aanpassen.

Een avi is een soort envelop, daarin zit een beeldstroom, en er kunnen meerdere geluidsstromen inzitten, bijvoorbeeld voor verschillende talen [nagesynchroniseerde film]
Als je geen risico wilt nemen, converteer je 'm eerst naar dvd en slaat 'm op op de harde schijf, daarna speel je 'm af en kun je controleren of de ondertiteling er goed onderstaat en of het geluid klopt... vervolgens kun je het bestand dan altijd nog branden op DVD.....

Of kan je mij anders geen andere programma geven... DIE WEL ONDERTITELS BRANDT.
Want ik heb convertxtodvd gebruikt, [4 DVD's GEBRUIKT!] maar alle 4 zaten geen ondertitels bij :S of ik doe het fout.. kan jij stap voor stap uitleggen hoe het precies moet?

A.u.b? :confused:
 
Belangrijk voor alle converter is dat het .avi en .srt bestand EXACT dezelfde naam hebben.
Dus niet the_departed.avi en The departed.srt.... Van zowel Cucusoft als Winavi kan ik garanderen dat, wanneer je precies dezelfde naam gebruikt, het ondertitelbestand meegenomen wordt, mits dit in dezelfde map staat[!] Van convertX weet ik het bijna zeker... [is al enige tijd geleden dat ik dat gebruikt heb]
 
Bij Convert X to DVD moet je de ondertitelig nog selecteren, automatisch meegenomen wordt ie volgens mij niet:

helpmij2.jpg
 
Bij Convert X to DVD moet je de ondertitelig nog selecteren, automatisch meegenomen wordt ie volgens mij niet:

helpmij2.jpg

Ik krijg dit:
Wel iets met 1 extern ofzo.. maar ik heb de nieuwste versie? :eek: misschein daardoor :(
 
Laatst bewerkt:
Klik ees voor de zekerheid op het plusje ervoor, dan zie je de ondertiteling als het goed is.
Dat is van de Externe ondertiteling.
 
Klik ees voor de zekerheid op het plusje ervoor, dan zie je de ondertiteling als het goed is.
Dat is van de Externe ondertiteling.

Ik zie dit:
converlj0.png


[ ik maak zo'n probleem omdat ik nog 2 dvd's heb en geen nieuwe wil komen omdat ik lui ben :eek: :p! ]
 
Nog een keertje de eerder genoemde tip: haal dan bij -> instellingen -> branden het vinkje weg bij "brandt resultaat naar" ..... [de naam van je brander], in dat geval wordt het bestand opgelagen als VIDEO_TS onder "mijn documenten" -> convertX en kun je het daar van uit eerst afspelen om te controleren..... en daarna met Nero Recode, CloneDVD of willekeurig welke andere brandersoftware, branden......
 
Nog een keertje de eerder genoemde tip: haal dan bij -> instellingen -> branden het vinkje weg bij "brandt resultaat naar" ..... [de naam van je brander], in dat geval wordt het bestand opgelagen als VIDEO_TS onder "mijn documenten" -> convertX en kun je het daar van uit eerst afspelen om te controleren..... en daarna met Nero Recode, CloneDVD of willekeurig welke andere brandersoftware, branden......

Ik heb het gebrand [ NU HEB IK NOG MAAR 1 DVD OVER :shocked: :eek:] en ik kijk de dvd, zit er echt geen ondertiteling bij... Nu heb ik gedaan wat jij zei: ik ging naar video_TS en er waren veel IFO back-ups, info dvd-film, maar de echte dvd-film was VTS_01_1 en VTS_01_2 .. (waarom uit 2 delen begreep ik niet goed)

Dus ik heb ze bekeken, en mnaar een stukje weaar ze praten gespoeld en er is dan geen ondertiteling... wat moet ik nu doen? want als ik de film (DOA 2007) gewoon kijk met Windows Media player [+DOA 2007.srt] file .. dan ziet ffdshow of een programma uit K-lite Codec Pack het wel... Wat moet ik nu doen? ?
 
Laatst bewerkt:
Ik ga het NU uitproberen met convertX... kom straks bij je terug.......
Bij al die converters is het zo dat hij de ondertitels HARD in de film zet [dat wil zeggen dat je ze niet zoals bij een gewone DVD aan/uit kunt zetten, als je dat wel zou willen [aan/uit] moet je DVDLab Pro gebruiken.....] , de conversie wordt namelijk in 2 stappen gedaan, eerst van avi naar mpeg van DVD formaat [720x576 bij PAL] en in die mpeg staat dan al vast de ondertitel, vervolgens van mpeg naar vob.......
 
You are right! [U heeft helemaal gelijk!].... gooi dat programma maar in de hoek, het neemt geen subs mee.... Wel krijg ik een keurig VIDEO_TS bestand dat zonder verdere ingrepen direct op DVD kan worden gebrand... [maar dan zonder subs]..... Ik heb het vinkje bij branden wegggelaten en zodoende geen DVD verpest.......
Ga op zoek naar Cucusoft converter of gebruik Winavi... die nemen beiden GEGARANDEERD de subs mee! [bij Cucu vinkje zetten bij "add subtitle"]
ConvertX geeft wel een goede kwaliteit [Cucusoft ook, vind ik van winavi wat minder]
 
You are right! [U heeft helemaal gelijk!].... gooi dat programma maar in de hoek, het neemt geen subs mee.... Wel krijg ik een keurig VIDEO_TS bestand dat zonder verdere ingrepen direct op DVD kan worden gebrand... [maar dan zonder subs]..... Ik heb het vinkje bij branden wegggelaten en zodoende geen DVD verpest.......
Ga op zoek naar Cucusoft converter of gebruik Winavi... die nemen beiden GEGARANDEERD de subs mee! [bij Cucu vinkje zetten bij "add subtitle"]
ConvertX geeft wel een goede kwaliteit [Cucusoft ook, vind ik van winavi wat minder]

I love YOU:love: (niet dat ik gay ben)
Maar je hebt mij echt goed geholpen tijdens deze vraag.. deze vraag ik nu officeel opgelost :D !:$ Bedankt Erp and everyone that helped me out of this problem.:cool:

Mpeg Mov/RMVB/DivX/AVI to DVD/VCD/SVCD Converter Pro 7.07 << deze moet ik hebben toch?
 
Laatst bewerkt:
WEL Subtitles bij ConvertXtoDVD....

Ze zitten er wel degelijk in, als je converteert op de manier zoals jullie beschreven.
Bij mij lukt het gewoon.
Maar je moet wel even in je DVDspeler b.v. de softwarematige PowerDVD of je hardware-DVDspeler, ergens bij Instellingen je subtitles AAN zetten :p!!
Succes en groet,
Kruis

Belangrijk voor alle converter is dat het .avi en .srt bestand EXACT dezelfde naam hebben.
Dus niet the_departed.avi en The departed.srt.... Van zowel Cucusoft als Winavi kan ik garanderen dat, wanneer je precies dezelfde naam gebruikt, het ondertitelbestand meegenomen wordt, mits dit in dezelfde map staat[!] Van convertX weet ik het bijna zeker... [is al enige tijd geleden dat ik dat gebruikt heb]
 
re

misschien wat laat voor een opmerking maar ik las dit topic zo half ik kan alleen zeggen avi's of ander soort files om zetten met of zonder ondertittels gaat heel makellijk met een programma genaamd dvdflick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan