Back-up onder Windows 7 mislukt, met Mcrium duurt de back-up 12 uur

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinflhs

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Berichten
675
Hoi,

Sinds ik een tweedehands Dell Optiplex heb aangeschaft en daarbij een extern 1,5 Tv WD Elements wil de pc onder Windows de back-up niet meer goed uitvoeren. Ik krijg een foutmelding dat bep. bestanden niet zijn geback-upped. bij controle betrof het mijn muziekbestanden. Op internet gezocht, waar gemeld werd dat Windows 7 moeite zou hebben met grote externe schijven en daarop heb ik de WD in twee partities verdeeld. Het probleem bleef. McAfee uitgeschakeld voor de back-up, probleem bleef.

Macrium Free gedownload en vandaag geprobeerd en dat gaat tergend traag. Deed de back-up onder Windows er voorheen zo'n 50-55 min. over, Macrium geeft aan dat het tot 12 uur kan duren voordat de back-up is gemaakt. De schijf heeft 249 Mb waarvan 104 Mb zijn gebruikt.

Toch niet wereldschokkend.

Herkent iemand de problemen met de back-up onder Windows en/of met Macrium?



grtz...............
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Ook een goeie, RedoBackup, deze is echt gratis.
ToDo heb ik vroeger ook gebruikt, toen was hij nog gratis.
Tegenwoordig is bijna alles trial, maar na installatie kun je de trial versie meestal afvinken (start trial versie, start free versie).
Even opletten en goed lezen.
Maar doe eerst even een schijfcontrole: chkdsk /f (let op de spatie).
 
Laatst bewerkt:
:eek: oei, het trage back-uppen heb ik zelf veroorzaakt. had er niet bij stil gestaan dat de WD Elements op de pc aangesloten moest worden en niet via een hub.

nu draait de back-up op volle snelheid, 57 minuten doet Macrium er over met ruim 200Mb/sec.

Sorry!

Blijft alleen het rare probleem met de Windows 7 back-up. Deze blijft mislukken.
 
heb chkds/ r gedraaid, daarna back-up weer mislukt "het maken van de back-up is mislukt".

vreemd genoeg zie ik in het gebeurtenissenlogboek niets terug van een foutmelding.

na chkdsk/ r zouden de reparse bestanden probleemloos moeten zijn?

iemand nog enig idee???
 
Laatst bewerkt:
werkt inderdaad prima. wat ik een voordeel vind is dat je het image kunt laten controleren.

bedankt...

grtzz......
 
Ja, ik ben er zo tevreden over dat ik de betaalde versie heb aangeschaft.

De wekelijks gemaakte system-kopie die ik er mee maak heeft me al een paar keer gered:)
 
@heinflhs
Je mag je vraag zelf op "opgelost" zetten (rechtsboven in je beginposting).
 
jawel, maar de vraag is nog niet opgelost, heb nog diverse 'oplossingen' geprobeerd via internet, maar niets hielp. via de W7 backup gaat het nog steeds fout. dus het probleem blijft..............
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan