Back-up programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hilde019

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2006
Berichten
231
Hallo,

Wie kent er een goed back-up programma dat automatisch back-up neemt van de bestanden die gewijzigd zijn?
Het is de bedoeling dat ik dus 2 identieke harde schijven heb. Geen back-up online zoals icloud ofzo.
 
Hallo Hilde019,
Misschien is Raid 1 iets voor je wanneer de computer dat ondersteund. http://bluefive.pair.com/raid.htm Hiermee heb je altijd een werkende kopie als de schijf stuk gaat. Kijk hiervoor in handleiding of BIOS.

Een programma dat mappen kan synchroniseren is bijvoorbeeld Puresync: http://www.jumpingbytes.com/en/puresync.html Ik kloon harde schijven altijd met Acronis True Image, dat ik op een Hiren's Boot CDRom heb staan. Daarna moet ik de opstartsector trouwens wel door de Windows Installatie CD, automatisch, laten herstellen.

Er zijn programma's die alle wijzigingen administreren en daarmee de schijf naar een herstelpunt kunnen herstellen als keuze bij het opstarten. Dit wordt gebruikt op openbare computers maar is ook nuttig voor thuisgebruik omdat het image bestand klein kan blijven en acties als herstelpunt maken en terugzetten weinig tijd kosten. De bekendste zijn: Rollback_Rx_Pro_8.1.0.2693111823 en SKANIX ILLUSION.
 
Laatst bewerkt:
@ hendricus.

Hallo, Behalve het updaten is er nog veel meer niet functioneel in de gratis versie van XXClone. Het lijkt ook een backup programma te zijn die twee schijven, eenmaal gekloond, de zelfde kan houden maar dat is de gratis versie niet. Overigens zou het niet mijn voorkeur verdienen om een update te krijgen van zo een programma want bij de één werkt zo iets foutloos en bij de ander helemaal niet. Ik heb vroeger wel eens twee lege schijven erdoor gehad. Je wilt dus graag bij het zelfde blijven en iets hebben wat zich heeft bewezen. Bij XXClone is er alleen recht op updates bij aanschaf en tijdens de service periode. Een nadeel van XXClone Free vind ik ook dat je dan per partitie zou moeten moet kopiëren en de doelschijf dus moet formatteren en partitioneren.

Ik raad Hilde019 alleen klonen aan als dat het maken van een gelijke schijf makkelijker maakt. Het is trouwens ook de enige manier om een kopie opstartbaar te maken. Soms na een kleine aanpassing achteraf, zoals gezegd. Let op de ervaringen van anderen, bijvoorbeeld bij gebruik van een bekend product kan je op forums oplossingen voor problemen vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan