Back-up van een back-up

Status
Niet open voor verdere reacties.

xethu

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 okt 2011
Berichten
4
Hallo,

Ik heb sinds kort een lacie schijf waarmee ik met mac os x Time Machine een back-up mee maak, maar nu is mijn vraag kan ik op de zelfde manier een back-up van mij TM back-up maken? of weet iemand software waarmee dit wel kan(automatische back-up)


Alvast bedankt.


Groeten

Xethu
 
Kun je de backup niet gewoon kopieren? Een backup van een backup heeft namelijk niet zoveel zin. Hij is toch al gecomprimeerd? Of snap ik niet wat je wilt bereiken?
 
Wat ik er mee wil doen is meer veiligheid. Het zijn gegevens die ik voor de zaak gebruik en NIET kwijt wilt. Heb het met mijn vorige schijf al een keertje gehad dat die kapot ging. + als ik b.v. brand heb dat niet al mijn gegevens weg zijn maar dat ik nog een back-up ergens anders heb
 
het enige wat je zou kunnen doen is zelf een scriptje schrijven. ergens anders een server neerzetten en zeggen dat je TM back-up kopiert naar je schijfje.
want stel er is brand en je externe schijf ligt eraan heb je er alsnog niks aan
 
Is er geen software die dit kan doen? Of kan dit alleen via een script?? zal de back-up elke dan zelf meenemen naar huis, waardoor hij dus niet op de zaak zal liggen als me pand 's avonds afbrand?
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat het dan alsnog handiger is om gewoon contact te maken met je computer thuis die je dan bv aan laat staan. dan hier of een script of handmatig want in mijn weten weet ik niet of hier een programma voor is.
Stel je wilt er een externe schijf eraan hangen dan kan je net zo goed de back-up kopieeren. want zoveel moeite is dat dan ook weer niet. net zoals veilig verwijderen van je harde schijf etc.
dus die keuze moet je zelf maken.
 
Thnx allemaal voor het reageren, ik denk dat ik een oplossing gevonden heb.

Mag dicht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan