Backup maken van een NAS schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

uncleben

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2006
Berichten
119
Hallo,
ik heb een Buffalo Linkstation NAS aan mijn router hangen en heb op een laptop een backup programma draaien, waarmee ik backups maak van de lokale partities op dezelfde laptop. Nu wil ik van de NAS info ook backups maken mbv het backup programma op de laptop,, echter blijkbaar wordt dat niet ondersteund. Wel kan ik een backup wegschrijven NAAR een NAS maar niet andersom. Klopt dit?

Ik kan aan de NAS een aparte externe schijf hangen, via de USB, maar dan moet die externe schijf dezelfde format hebben als de NAS. En dat is niet het gangbare NTSF. Dus die externe schijf kan ik dan nergens anders meer voor gebruiken.

Klopt dit?
 
Het kan wel kloppen. Mocht je NAS linux draaien dan zal een backup usb schijf in ext3/4 or Reiser of een ander format krijgen. Maar waarom wil je de backupschijf van je nas nog voor andere dingen gebruiken?

Je maakt een eerste backup op de NAS schijf, en dan mak je backups van je NAS op een ander USB schijf, en dan berg je de USB schijf op in je kluis of op je werk of bij je beste vriend. Mocht dan je eigen laptop gaan afbranden en je NAS schijf worden gestolen dan heb je nog een backup.

Kan je misschien nog een tweede usb schijf kopen?:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan