Backup maken windows 10 PC op Apple time capsule

Status
Niet open voor verdere reacties.

stuk

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
Berichten
110
Beste,
Ik heb een windows 10 Laptop en zou daar graag een backup van willen maken op een Apple timecapsule die in m'n netwerk zit. ik weet alleen niet hoe dat moet.
ik krijg de timecapsule niet zichtbaar in m'n netwerk.
met vriendelijke groet,
Stuk,
 
@Terrabo: Dat is niet waar, tenzij de TC alleen via USB is aangesloten aan de pc, niet (ook) over het netwerk bereikbaar is voor de pc.
@vragensteller:
Als je Kijk eerst op de TC na hoe de schijf op het netwerk gedeeld is, en vooral ook onder welke naamgeving.
Noteer ook het ip-adres van de TC.
Kijk dan verder naar deze instructie, waarbij de gebruikersnaam die je gebruikt voor het koppelen met de netwerkschijf er waarschijnlijk niets toe doet (je mag alles invullen; vul wel iets in) maar vooral het wachtwoord overeen moet komen met het toegangswachtwoord voor de gedeelde schijf op de TC.
Netwerklocation moet dan zijn: \\ip-adres van de TC\naamgeving gedeelde schijf
dus (voorbeeld):
Stel dat de TC ip-adres 192.168.1.230 heeft, de schijf gedeeld is als homedrive en het toegangswachtwoord fietsbel is:
Networklocation: \\192.168.1.230\homedrive
Username: iets
Password: fietsbel

Overigens ben ik er niet zeker van dat je vanaf elke versie van Windows 10 naar een netwerkschijf backups mag maken. In oudere versies van Windows was dat alleen toegestaan vanaf Professional, Ultimate of Enterprise versies, dus niet vanaf Home, Home Premium etc. versies.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan