Backup via Netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Justin2005

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2009
Berichten
5
Hallo ,

Het spijt me als ik in het verkeerde gedeelte heb gepost maar ik wist niet waar het presies onder viel.

In ons huis staan 4 pctjes en 1 server om data te sharen.
op deze server staan Windows XP omdat hij alleen maar bestanden hoeft te delen dus.
eens in de zoveel tijd draai ik acronis home 2009, deze is bootable dus windows hoeft hier niet voor opgestart te zijn. hiervoor moet ik elke keer een cdtje met acronis in de desbetreffende pc stoppen. nu is mijn vraag kan ik dit ook via het netwerk laten doen? Dus dat de gebruikers op F12 (of andere netwerk opstart toets) moeten drukken en dat dan de cd via het netwerk geladen word? dus dat die via het netwerk benaderbaar is voordat windows is opgestart

edit: De overige 4 pc's moeten dus gebackupt worden waar de image naar de server word geschreven. de acronis cd heb ik als .ISO op mijn server staan en die moet dus met het opstarten via netwerk bij de 4 pc's geladen worden

ik hoop dat jullie het nog snappen, want ik ben totaal niet goed in uitleggen.

edit 2: ik ben erachter dat het geen wat ik nodig heb een RIS Server heet, Dit zit standaard in Windows Server... Helaas draai ik xp, is er een programma voor windows xp uitegbracht die deze taak van Windows Server zou kunnen overnemen?

mocht het niet duidelijk zijn vraag mij dan even naar het punt dat je het niet snapt en dan zal in proberen het beter uit te leggen.

alvast bedankt (y)

Groetjes Justin
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan