• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bankimport ING (csv) importeren en automatisch omzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

FishermanFriend

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2016
Berichten
7
Wie o wie kan mij helpen met het volgende...

Bijgaand treffen jullie het Excel-bestand bankimport ING aan. Dit bestand gebruik ik om het gedownloade csv-bestand van de ING Bank met bankmutaties automatisch om te zetten naar een overzichtelijk geheel. In het werkblad hier bankmutaties plakken worden de data geplakt en vervolgens zou het zo moeten zijn dat je in bankgegevens keurig netjes te zien krijgt wat er in / er uit gaat.

Nu gaat er toch iets fout en het lukt me niet om de oorzaak te achterhalen. Voor het gemak heb ik de eerste twee regels uit een willekeurig bankimport laten staan.

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!


Bekijk bijlage bankimport ING.xls
 
Gebruik de functie Tekst naar kolommen en geef een komma als scheidingsteken op.
 
Laatst bewerkt:
Beste edmoor,

Dank voor je reactie! Alleen, dit is niet precies wat ik wil... Ik ben me bewust van de functie tekst naar kolommen en had die anders ook wel gebruikt. Echter, ik wil dat het csv-bestand na importeren ook een bepaalde opmaak aanhoud. Kort gezegd, wil ik het csv-bestand copy-pasten in het ene werkblad en het resultaat zien in het tabblad bankgegegvens. En dan dus niet alles van die importregel, alleen de volgende informatie: datum, omschrijving (=mededelingen) en bedrag (bij of af).
 
Vandaar ook het advies om gebruik te maken van tekst naar kolommen. De formules in de tab 'bankgegevens' verwijzen naar de verkeerde cellen. Dit heb ik aangepast in het bestandje.
 

Bijlagen

  • Kopie van bankimport ING.xls
    287 KB · Weergaven: 322
oplossing

hoi,

Er is vast een prachtige excell oplossing, maar ik doe dit altijd:

Kopieer al de gegevens naar Word
Sla dat document op als een .txt bestand (vakje "opslaan als" aanklikken en keuze maken)

Open het txt bestand in Excell. (kies bij openen alle bestanden, standaard nl alleen xls)
Excell vraagt hoe je het wilt openen
Kies voor "gescheiden"
Kies "volgende"
Kies bij scheidingstekens voor "overige"
Vul "," in
kies "volgende"
Per kolom kan nu (nog) ingesteld worden, op het getal, datum enz enz is
Kies voltooien.

Let op: document is nu nog txt, dus meteen opslaan als xls

succes
 
Dank jullie wel voor alle hulp. Ik denk toch dat ik inderdaad éérst de tekst naar kolommen functie moet gebruiken, voordat de formules in het tabblad bankgegevens het überhaupt doen.
 
Maak gebruik van de wizzard 'van tekst'. Deze is in het lint te vinden onder gegevens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan