Batch bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarknessFood

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2006
Berichten
60
Hey mensen,

Ik ben dus bezig met een Batch bestand te maken (een .bat). Het is dan de bedoeling dat na het inloggen, een bepaalde .jpg als achtergrond wordt ingestelt. Probleem is alleen dat als ik de .bat ga testen, hij niet meer doet dan het doel (de .jpg) openen in snapshotviewer.

De codering is als volgt:

@echo off
call :quiet>nul 2>&1
goto :EOF
:quiet
:: Configure Wallpaper
REG ADD " HKCU\Control Panel\Desktop\WallPaper /v wallpaper /t REG_SZ /d
\\*servernaam*\*mapje*\wallpaper_flecto.jpg /f
REG ADD "HKCU\Control Panel\Desktop" /V WallpaperStyle /T REG_SZ /F /D 0
REG ADD "HKCU\Control Panel\Desktop" /V TileWallpaper /T REG_SZ /F /D 2
:: Configure the screen saver
:: Make the changes effective immediately
%SystemRoot%\System32\RUNDLL32.EXE user32.dll, UpdatePerUserSystemParameters

Kan iemand hier de fout van inzien?
 
je hebt een enter in het volgende stukje

Code:
REG ADD " HKCU\Control Panel\Desktop\WallPaper /v wallpaper /t REG_SZ /d
\\*servernaam*\*mapje*\wallpaper_flecto.jpg /f

haal de enter er tussenuit
Code:
REG ADD " HKCU\Control Panel\Desktop\WallPaper /v wallpaper /t REG_SZ /d \\*servernaam*\*mapje*\wallpaper_flecto.jpg /f
 
Hmm, de enter is nu weg, zit alleen een spatie tussen momenteel. Maar nog steeds niet het desgewenst effect...
 
ik zie dat je er ook nog een " tussen reg add en de rest van het commando hebt staan
volgens mij hoort die er ook niet

mochtr dat ook niet helpen open dan een cmd prompt en voer de reg add commandos eens daar 1 voor 1 uit
 
Laatst bewerkt:
Dat is hem dus ook niet. Dit is serieus het eerste batch bestand wat ik nu aan het maken ben, dus sorry :p.
 
Kan het trouwens ook niet liggen aan het feit waar hij de jpg files mee opent?

EDIT: heeft iemand voor de rest een ander idee over het instellen van een jpg als achtergrond, en de codering ervan?
 
Laatst bewerkt:
welke melding krijg je als je een cmd-prompt opend en het volgende commando uitvoert?

REG ADD HKCU\Control Panel\Desktop\WallPaper /v wallpaper /t REG_SZ /d \\*servernaam*\*mapje*\wallpaper_flecto.jpg /f
 
Als ik dat zinnetje doe, dan staat er: De bewerking is voltooid. Maar er is dan niks veranderd.
 
en zo?

REG ADD "HKCU\Control Panel\Desktop\WallPaper" /v wallpaper /t REG_SZ /d \\*servernaam*\*mapje*\wallpaper_flecto.jpg /f
 
Is het trouwens ook geen idee om te zorgen dat je IPV een .bat, een .reg bestand te maken. Dan zorgen dat de .reg de achtergrond wijzigt, en dat de .bat naar de .reg linkt?
 
Dan gebeurt hetzelfde. Dezelfde melding en niet het gewenste resultaat...

In het register is er dan niets aangepast of is je achtergrond nog niet gewijzigd?

Via een reg bestand kan het ook
Zo uit mijn hoofd moet je dan in je batch file het commando

regedit /s <regbestand>

doen
 
Hij staat wel in het register, alleen is er geen waarde ingesteld. Als ik de binaire gegevens aan wil passen dan staat er...:

0 0 0 0

... in het tekstvlak. Moet ik die niet proberen te veranderen naar een 1?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan