Battery alarm...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carrotman

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2005
Berichten
6
Ik weet niet goed of dit de plek is waar mijn "onderwerp" hoort...
Dit is mijn probleem:
De laatste 2 à 3 dagen doet mijn computer een beetje raar... Hij maakt telkens bieps (beep, tuut, ...) en heb dat opgezocht wat het allemaal kon zijn, en dan hopeloos kwam ik uit op dit:
http://img78.exs.cx/my.php?loc=img78&image=alarm8zl.gif
Zoals je ziet is dat een ding.wav geluidfile, en daar ligt het dus aan...
Overdag beept het veel meer dan nu, 's nachts. En dit kan misschien ook nog helpen: Ik heb gekeken in mijn bios (blauwe menu bij 't opstarten) en mijn temperatuur van PC is 70°C. Is dat véél? En schadelijk? Ligt het daar misschien aan dat ik zoeen beepjes krijg? En door die low battery alarms krijg?

Please help! Ik ben hopeloos en wil niet dat m'n pc het begeeft :(
 
Geplaatst door humpe
Misschien kan je wat met deze site,


http://www.sysopt.com/biosbmc.html
Ok, bedankt. Ik heb er eens naar gekeken maar ik geraak er ECHT niet aan uit... Er staat zoveel op wat mijn probleem kan zijn. Maar ik denk dat het het eerste is:
1 beep
DRAM refresh failure
Try re-seating the memory first. If the error still occurs, replace the memory with known good chips.
Wat moet ik hier nu juist doen? En hoe weet ik waar mijn memory ongeveer zit? :(
En zou je misschien eens al de rest van 1 of 2 tot en met beep 10 eens kunnen uitleggen? Thanks :(
 
De betekenis van de piepjes kun je vinden in de gebruikaanwijzing van je moederbord.
 
vervolgens zou ik een nieuw batterijtje in het moederbord zetten. Kost een paar euro. Dan krijg je waarschijnlijk geen low battery waarschuwing meer.
 
Je Proc is veel te warm, AMD kan tot 80-90 graden aan en zijn meestal al wat warmer maar jij hebt een P4, dus dit is niet gewoon, ik heb men vermoedens dat dit niets met low battery alarm te maken heeft, Kijk na of je proc cooler en nog goed opstaat of ie nog draait, Het kan ook zijn dat je proc kapot is. Doe dit zo snel mogelijk !! Ik heb ook nog gehoord van jouw als je dat bestand ding.wav verwijderd dat je mobo geluid maakt, Proc in danger!!:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan