Beeldscherm blijft standby

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchboycod2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jan 2016
Berichten
3
Goedemorgen.

Ik heb een probleem... gisteren kreeg een stopcontact kortsluiting waar mijn pc ook aan gekoppeld was. Het gevolg was dat mijn pc uit viel maar daarna gelijk weer stroom kreeg en aanging. Helaas bleef het scherm zwart en het led lichtje bleef oranje.

Het opnieuw opstarten werkt niet. Sinds dit voorval doet de AAN-knop het wel maar ik kan hem niet in houden om mijn systeem weer af te sluiten. Maar aan gaat hij met 1 klik.

Ik heb het volgende al geprobeerd:

* Bios batterij eruit gehaald (ong 30 sec.)
* ander scherm testen (HDMI) werkt ook niet.
* vga / dvi aansluiting geprobeerd maar geloof dat deze uitgeschakeld is in mijn bios.


Nu is mijn vraag heeft iemand ervaring gehad met dit probleem?

En kan iemand dus wel mijn pc het weer laten doen? Bij voorbaat dank!

Groetjes

Buddy
 
Probeer eens of hij wil opstarten vanaf een Linux Live-cd ( bijv. Ubuntu in probeer-modus ) , dan weet je in elk geval of er hardware-problemen zijn met moederbord, geheugen enz. ?
Als dat wil opstarten ga je verder zoeken...
Krijg je nog wel een POST-scherm als je opstart..?
 
Zou eerst een andere goede voeding regelen, weet je zeker dat die werkt.

En alleen opstarten met de cpu, de systeemspeaker en die voeding, bios beeps zijn goed, geen moederbord overleden.
 
Probeer eens of hij wil opstarten vanaf een Linux Live-cd ( bijv. Ubuntu in probeer-modus ) , dan weet je in elk geval of er hardware-problemen zijn met moederbord, geheugen enz. ?
Als dat wil opstarten ga je verder zoeken...
Krijg je nog wel een POST-scherm als je opstart..?

Het scherm blijft gewoon op standby staan lijkt het wel. Dus nee het scherm blijft enkel zwart. Ik heb niet zo'n cd plus 0 ervaring met Linux
Zou eerst een andere goede voeding regelen, weet je zeker dat die werkt.

En alleen opstarten met de cpu, de systeemspeaker en die voeding, bios beeps zijn goed, geen moederbord overleden.

Die piepjes stonden al uit. En aangezien ik nu niet in me bios kan...

Kan het alleen mijn voeding zijn dan? Lijkt me niet... heb me videokaart in een andere pc gedaan en daar werkte deze gewoon.

Ook al geprobeerd op te starten Door een van mijn ram slots te legen. Mocht ook niet baten.
 
Ik geef een manier aan om te ontdekken of het moederbord nog werkt of niet maar als je een betere manier weet........
 
Ik heb niet zo'n cd plus 0 ervaring met Linux
Komt geen enkele ervaring bij kijken hoor, je kunt nu reageren dus kun je de ISO om zo'n cd ( of opstartbare usbstick ) te maken eenvoudig downloaden.
Daarna is het een kwestie van opstarten van die cd of stick om te kijken wat er gebeurd / niet gebeurd.... verder hoef je niets te doen met Linux.
Ubuntu wordt volledig in het geheugen geladen in probeer-modus...maar op die manier kun je wel zien of alles werkt...
 
Opgelost. Nieuw moederbord aangeschaft was toch doorgebrand.

Toch bedankt voor alle hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan