Beeldscherm 'Klik' Geluid Wanneer Ik Uit Game Alt-Tab

Status
Niet open voor verdere reacties.

ImJustACowLol

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2014
Berichten
15
Goedenavond allemaal!

Ik heb laatst een nieuwe grafische kaart geïnstalleerd, de nvidia gtx960, en de kaart via een HDMI verbinding aangesloten op mijn beeldscherm (iiYama ProLite E2407HDS). Als ik aan het gamen ben, en ik alt-tab weg uit de game naar de Windows desktop dan maakt mijn scherm een kort 'klik' geluidje. Het klinkt net alsof je de dop van een pot appelmoes voor de eerste keer af haalt, alleen dan is de toonhoogte een stuk lager. De klik hoor je als het scherm kort zwart is na het indrukken van de alt + tab toetsen (het scherm is altijd kort zwart, dat is normaal) en ik hoor het ook als ik het scherm uit zet. Alleen dan klinkt het een stuk zachter.

Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn? Ik weet vrij zeker dat het niet aan de grafische kaart ligt, omdat ik het scherm ook kort op mijn oude kaart weer aangesloten heb gehad (Via een dvi-d connectie) en toen maakte het geen geluid.

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Zet je systeemgeluid van Windows eens uit, hoor je het dan nog..?
 
Zet je systeemgeluid van Windows eens uit, hoor je het dan nog..?

Yep, dan hoor ik het nog steeds. Het geluid komt niet uit een speaker of iets dergelijks. Het lijkt wel dat zodra de verlichting in het beeldscherm kort uit gaat die klik ontstaat.
 
Vreemd, scherm ( Iiyama ProLite 2273 HDS ) wordt hier ook met HDMI aangestuurd vanuit een GTX 960, ik hoor niets wat mij aan jouw situatie doet denken..
 
Hallo

Mocht dit een reeds gedateerd toestel zijn (geen vermelding ouderdom) , en je bent handig genoeg ....

Zou je de voedingscondensatoren op de voedingsprint kunnen controleren.

Misschien een of meerdere die uitgedroogd zijn , en die je hoort klikken bij vemogenpieken.

Meestal zijn er 5 of 6 condensatoren aanwezig van 1000 a 1500µF.

Mochten deze defekt zijn ... deze kosten bijna niks . (neem wel hight T° exemplaren)

Mocht al het bovenstaande voor u chinees zijn ... niet zelf aankomen , maar laten uitvoeren door iemand die weet met wat hij bezig is .

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan