beeldschermweergave nieuwe pc is slecht

Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
ik schafte een nieuwe pc aan, windows7 erop laten zetten. maar de kleuren zijn flets en tekst is slecht te lezen (vaag, kriebelig). hoe maak ik dit beter?
 
Installeer de drivers voor de videokaart. Het lijkt erop dat dat nog niet is gedaan.
 
en hoe doe ik dat? staan die op de pc?
 
Als het goed is heb je bij de PC een CD gekregen die bij het moederbord hoort. Hierop staan de chipset drivers en die moeten dan geïnstalleerd worden. Maar als je audio en netwerk wel in orde is dan lijkt het erop dat die al wel geïnstalleerd zijn. Je kunt met Speccy kijken welke videokaart je precies hebt om aan de hand van die informatie de juiste driver bij de betreffende fabrikant op te halen.

Speccy:
https://www.piriform.com/speccy
 
dank voor speccy, je had het me al eens bezorgd maar ik heb het niet overgekregen naar de nieuwe pc die ik heb aangeschaft omdat de oude alleen maar problemen bleef geven.
ik heb dezelfde twee schermen als eerst. waar moet ik kijken voor de naam van de videokaart? het is een scherm van Samsung.
 
Het gaat niet om het beeldscherm maar om de videokaart. In Speccy vind je die terug achter Graphics. De rechterpijl wijst naar een samenvatting en de link naar een keuze waarop je kunt klikken om meer uitgebreide informatie te krijgen:

2qwee15.jpg
 
het lijkt wel of ik twee linkerhanden heb als het over pc's gaat.

ik wilde nog eens kijken om te zien wat ik verkeerd had gedaan, maar speccy wide niet meer opstarten. ik heb het toen gedeinstalleerd en wilde het opnieuw installeren, maar dat proces stopt steeds.
 
Vreemd. En krijg je dan ook een melding waarom hij stopt? Wellicht dat het merk en type van je videokaart ook op gespecificeerd staat op je factuur. Is het een merk PC? Zoja, wat is het merk en type?
 
de boodschap van speccy is : fout bij schrijven naar bestand c:\program files\speccy\lang\lang-1043 ddl
 
Dan heb je kennelijk niet genoeg rechten om het te installeren.
 
ik heb het scherm van Samsung teruggezet naar fabrieksinstellingen Het probleem is opgelost. Dank weer voor je tijd en moeite.
 
Ok, dan had het dus niets met je videokaart te maken, dat is ook een geruststelling ;)
 
de boodschap van speccy is : fout bij schrijven naar bestand c:\program files\speccy\lang\lang-1043 ddl
weet ik niet, ik had de gratis versie en ik kreeg dus wel iets. daarover informeerde ik jou!
 
En daar heb ik op gereageerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan