• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bepaalde cellen kopieren naar andere bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woordvoerder

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2015
Berichten
75
Hallo,

Ik ben niet zo'n ster in macro's daarom deze vraag.
Het gaat om het volgende.

Ik zou graag mijn bestand "Bon" willen invullen, en met behulp van een macro wat cellen kopiëren naar een andere bestand.
Gelijke tijd als ik de knop indruk zou ik graag willen dat het bestand opgeslagen word als "Projectnaam Bon".
De projectnaam is ook te vinden in mijn voorbeeld (F1).

Dat betekend dat mijn bestand "Overzicht" dus de inhoud van wat cellen van bestand "Bon" krijgt.
In bestand "Overzicht" staat ook een kolom datum bij.
Het is de bedoeling dat onder datum automatisch de datum komt zodra de knop in word gedrukt in bestand "Bon".

En het laatste maar dat zou ik zelf nog wel kunnen vinden dacht ik.
Zodra de knop in word gedrukt in bestand "Bon" dan dat de cellen B4:B6 en D4:D6 onder tab inkomen en uitgave worden geleegd.

Weet dat het best veel is dus sorry voor het ongemak.

Voorbeelden:
Bekijk bijlage Bon.xlsx
Bekijk bijlage Overzicht.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Misschien kan je er zo iets mee
de twee werkmappen moeten in de zelfde map/folder staan
 

Bijlagen

  • Bon.xlsm
    20,4 KB · Weergaven: 34
  • Overzicht.xlsx
    9,2 KB · Weergaven: 38
mvw64,

Werkt prima lijkt me,

Ik zal later even er dieper op in gaan heb weinig tijd zo.
 
Doet het prima. De code kan je eventueel in korten tot

Code:
Sub Zetover()
    ar = Array([G1], [C4], [C5], [C11], Date)
    Workbooks.Open Filename:=ThisWorkbook.Path & "\Overzicht.xlsx"
    With Workbooks("Overzicht.xlsx")
        .Sheets("Blad1").Cells(Cells(Rows.Count, "C").End(xlUp).Row + 1, 3).Resize(, 5) = ar
        .Close SaveChanges:=True
    End With
    SaveCopyAs Filename:=ThisWorkbook.Path & "\" & Range("G1") & Format(Now(), "_yyyymmdd_hhmmss") & ".xls"
End Sub

Aan de naam van het project heb ik de datum en tijd toegevoegd.
 
Werkt Prima maar nu even voor mijn beeld

Code:
Sub Zetover()
    Workbooks.Open Filename:=ThisWorkbook.Path & "\Overzicht.xlsx" [b][COLOR="#FF0000"] <--- Zou ik ThisWorkbook.Path kunnen veranderen naar bijvoorbeeld "D:\Mapnaam" zodat het in een andere map geopend word ??[/color][/b] 
    Workbooks("Bon.xlsm").Activate

    Dim rij As Integer
    rij = Workbooks("Overzicht.xlsx").Sheets("Blad1").Range("C65536").End(xlUp).Row + 1 'Zoek de Onderste lege regel
    Workbooks("Overzicht.xlsx").Sheets("Blad1").Cells(rij, "C") = Workbooks("Bon.xlsm").Sheets("Totaal").Range("G1")
    Workbooks("Overzicht.xlsx").Sheets("Blad1").Cells(rij, "D") = Workbooks("Bon.xlsm").Sheets("Totaal").Range("C4")
    Workbooks("Overzicht.xlsx").Sheets("Blad1").Cells(rij, "E") = Workbooks("Bon.xlsm").Sheets("Totaal").Range("C5")
    Workbooks("Overzicht.xlsx").Sheets("Blad1").Cells(rij, "F") = Workbooks("Bon.xlsm").Sheets("Totaal").Range("C11")
    Workbooks("Overzicht.xlsx").Sheets("Blad1").Cells(rij, "G") = Date

    Workbooks("Overzicht.xlsx").Close SaveChanges:=True ' Sluiten met opslaan
    ActiveWorkbook.SaveCopyAs Filename:=ThisWorkbook.Path & "\" & Range("G1") & ".xls" 'Kopie van de werkmap opslaan" [b][COLOR="#FF0000"]<--- Zou ik ThisWorkbook.Path & "\" kunnen veranderen naar bijvoorbeeld "D:\AndereMapnaam\" zodat het in een andere map opgeslagen word ??[/color][/b]
End Sub

Als jullie nog antwoorden op de 2 rode vragen kunnen geven dan red ik mij wel :)
Zodra het er 1 maal staat is het allemaal logisch :p

Bedankt
 
Doet het prima. De code kan je eventueel in korten tot

Code:
Sub Zetover()
    ar = Array([G1], [C4], [C5], [C11], Date)
    Workbooks.Open Filename:=ThisWorkbook.Path & "\Overzicht.xlsx"
    With Workbooks("Overzicht.xlsx")
        .Sheets("Blad1").Cells(Cells(Rows.Count, "C").End(xlUp).Row + 1, 3).Resize(, 5) = ar
        .Close SaveChanges:=True
    End With
    SaveCopyAs Filename:=ThisWorkbook.Path & "\" & Range("G1") & Format(Now(), "_yyyymmdd_hhmmss") & ".xls"
End Sub

Aan de naam van het project heb ik de datum en tijd toegevoegd.

Bedankt dit zou werken als ik er verstand van had, ik wil namelijk wel eventueel het een en het andere aanpassen :p
 
De rode regels kan je natuurlijk zelf even proberen en dan kom je erachter dat het kan.
 
Nu is alles gelukt maar nog 1 vraag.

Code:
Workbooks("Overzicht.xlsx").Sheets("Blad1").Cells(rij, "C") = Workbooks("Bon.xlsm").Sheets("Totaal").Range("G1")

Kan deze regel aangepast worden zodat rij C van overzicht dus niet alleen G1 bevat maar ook G2 (dus G1+G2)
heb zelf al wat geprobeerd alleen ik zit niet zo in de vba (nog niet)
 
Maak vragen helder!

Eerst quote je van alles wat totaal onnodig en eigenlijk niet gewenst is. Nu heb je zelf wat in elkaar gedraaid en laat je achterwege wat je gedaan hebt. Met het & teken kan je strings aan elkaar plakken.
 
Maak vragen helder!

Eerst quote je van alles wat totaal onnodig en eigenlijk niet gewenst is. Nu heb je zelf wat in elkaar gedraaid en laat je achterwege wat je gedaan hebt. Met het & teken kan je strings aan elkaar plakken.

Lijkt me toch helder maar deze heb ik ook al het is inderdaad het & teken gebruiken.
Dus bedankt hiervoor.

Tot zover ben ik tevreden maar om het af te sluiten zou ik het nieuwe bestand graag willen opslaan zonder macro's en knoppen.
De formules mogen wel blijven.

Ik heb de code wat aangepast nu vandaar deze nieuwe bestand.
Bekijk bijlage Bon.xlsm
Bekijk bijlage Overzicht.xlsx
 
Gebruik het @teken als je op een mogelijke oplossing reageert. De door mij aangedragen code zie ik niet terug in jouw bestand. Dus waarschijnlijk haal je wat dingen door elkaar. En volgens mij had ik al iets geschreven over onnodig quoten!
 
@VenA

Ik gebruik de quote om vragen te beantwoorden.
"Jij citeert ik antwoord".

Maar zoals ik zei in post #6 dat je code prima zou werken alleen heb ik er niet zoveel verstand van, ook heb ik geen datum nodig als ik het bestand opsla.
Voor mij is het duidelijker als ik de code van mvw64 gebruik, deze zie je ook terug in mijn bijlagen.

Deze code heb ik ook zodanig aangepast hoe ik het wil hebben (zie nieuwe bijlagen van post #10)

@iedereen

Kan iemand mij vertellen hoe ik nieuwe bestand kan opslaan zonder macro's en knoppen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan