• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bepaalde cellen verwijderen in verschillende tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Syvvis

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2016
Berichten
12
Een goedemiddag,

De afgelopen dagen ben ik hier op dit forum bezig geweest met het zoeken naar een oplossing voor mijn probleem met Excel. Ik heb daarom ook maar besloten om me aan te melden op het forum in de hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik zit namelijk met het volgende probleem:

Ik zoek namelijk een manier om door middel van één knop (macro) meerdere macro's te kunnen starten. De individuele macro's per tabblad werken wel en daar ben ik ook wel tevreden over.
De bedoeling is alleen dat er in tabblad(voorblad WP) een knop moet zijn die de macro's op de andere tabbladen laat werken en op de desbetreffende tabbladen dus bepaalde cellen leegmaakt.

Ik maak gebruik van excel 2016

De macro die ik had bedacht was:

Code:
Option Explicit
Sub startmacro()
If MsgBox("kolom 4 , 5 en 6 wissen?", vbOKCancel) = vbOK Then
 Call wksGrondslagen1.wissen
 Call wksGrondslagen8.tst
 Call wksGrondslagen9.tst
 Call wksGrondslagen10.tst
 Call wksGrondslagen11.tst
 Call wksGrondslagen12.tst
 End If
 End Sub

De macro start wel, maar voor mijn gevoel roept het maar één van de andere macro's aan.

De individuele macro per tabblad verschilt enigszins in range maar is als volgt:

Code:
Sub wissen()
On Error Resume Next
Range("C15, D15:F34").Select
    Selection.ClearContents
End Sub


Ik weet dat er al meerdere soortgelijke vragen zijn gesteld hier en daar ben ik ook wel wat wijzer van geworden. Echter, het probleem is helaas nog niet verholpen. Ik heb een bestandje toegevoegd in de hoop dat het bestand jullie kan helpen mij te helpen.


Bekijk bijlage CellenInTabbladenLegen.zip

Ik hoor graag weer van jullie.

Met vriendelijke groet,

Syvvis
 
Laatst bewerkt:
Doorloop de macro Sub Startmacro eens mbh van F8 dan zie je wel wat er per regel gebeurt.
En deze kan je zo inkorten:
Code:
Sub wissen()
On Error Resume Next
Range("C15, D15:F34").ClearContents
End Sub
 
Bedankt voor je reactie Cobbe,

De individuele macro zal ik aanpassen. Daarnaast heb ik de code doorlopen mbv F8 en ik zie dan dat de macro ook iedere keer de private sub aanroept van wksGrondslagen1(FB).
Uiteindelijk doorloopt hij de macro's wel allemaal, maar doen ze niets.

Dit is dus ook waar het waarschijnlijk mis gaat. Heb je hier een idee over?

Mvg,

Syvvis
 
Kijk eens of het nu wel naar wens verloopt.
 

Bijlagen

  • CellenInTabbladenlegen.xlsm
    94,6 KB · Weergaven: 32
Cobbe, hartelijk dank voor je hulp.

Nu al jouw codes zijn toegepast doet alles het naar wens.

Mijn vraag is opgelost :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan