beperking op een tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

RSpan

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2009
Berichten
166
Hoi, hoi

Ik heb de volgende vraag:
Een lege tabel voor het invullen van NAW gegevens, hiervan moet één record ingevuld kunnen worden via een formulier.
Er mag geen tweede record ingevuld worden, dus na één record moet de tabel geblokkeerd worden.
Na het invullen moeten de velden voornaam, achternaam en sofinummer geblokkeerd worden opdat deze niet meer gewijzigd kunnen worden.
Is dit mogelijk.
Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is.:confused:

De achterliggende gedachte is dat er in het programma de persoonsgegevens van de gebruiker ingevuld worden en dat deze daarna (behalve adres en telefoonnummer) niet meer gewijzigd kunnen worden.
Deze gegevens zijn verder nodig voor het gebruik in het programma.

Iemand enige suggestie?

Mvg
René
 
En waarom een tabel? Een tabel kun je namelijk niet beperken tot één record, dat gaat nu eenmaal niet. Op een formulier kun je nog wel aangeven of je mag toevoegen of niet, dus daar kun je met een teller controleren of er één record bestaat of niet. Zo nee: record toevoegen, zo ja: niet toevoegen, en hooguit specifieke velden bijwerken. Die je dan ook al dan niet kunt blokkeren. Maar als je toch vaste gegevens wilt gebruiken in je db, kun je net zo goed Constantes vastleggen in een Module, en die aanroepen. Heb je geen tabel nodig, en een willekeurige gebruiker heeft geen idee waar hij de variabelen moet veranderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan