Berekenen van Virtual Machines

Status
Niet open voor verdere reacties.

PatrickDutch

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 dec 2015
Berichten
3
Ik heb een Linux server en daar zou ik graag met OpenVZ virtual machines opzetten, maar ik vroeg mij af hoe kan ik berekenen met het aantal CPU en core, hoeveel VM's ik daarmee kan maken?
Hoe bereken ik dat?
Ik heb een Intel i7 4790k met 4ghz.
En ik wil op elke virtual Machine 1 core hebben.
 
Een Intel Core i7 is een quadcore processor. Deze heeft dus 4 cores. 1 virtuele machine per core maakt dus 4 VM's?
 
Ik snap dus niet hoe andere mensen op meer komen, hier staat er dat iemand 15-20 VM's kan runnen op lagere specs.
 
Zij bedoelen waarschijnlijk threads in plaats van cores. Iedere core doet zich voor als 2 cores bij jouw i7 en die Intel Xeon processors. Dit heet hyperthreading. De grap is hier alleen dat je dan hele lage performance krijgt, omdat threads een soort van virtueel zijn. Sommige delen van de processor zijn 2 keer uitgevoerd om dit zo mogelijk te maken, maar er is maar 1 core.

Dus ja, het kan (bij jou max. 8 vanwege 8 'threads', maar dan heb je erg slechte prestaties. Denk daarnaast ook eens aan het RAM dat iedere VM moet hebben. 1 VM 2 GB --> 10 VM's --> 20 GB. En dan niet te vergeten de host nog. Dus ik raad aan het bij 4 VM's max te houden ;)
 
Ik probeer eigenlijk zoveel mogelijk VM's te krijgen en probeer uit te zoeken hoe mensen het aantal VM's door de specs kunnen uitrekenen
 
Denk dat bassie9 het boven jouw reactie knap heeft uitgelegd.....veel duidelijker gaat het, op basis van de beschikbare hardware, niet worden vermoed ik..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan