Berekening opslaan in tabel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ralluv

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Berichten
68
Ik heb een tabel aangemaakt met allemaal velden die op mijn Orderformulier komen. Deze allen worden opgeslagen, behalve de totale prijs. Dit is namelijk een berekening op het formulier. De berekening ziet er als volgt uit:
=([OrderDetails].[Form]![subtotaal])*(((1-[Discount])/100)*100)+([Transport2])

Ik heb dit nodig om bijvoorbeeld later een query van te maken om per klant, orders + de totaalprijs ervan te kunnen laten zien.
Iemand enig idee of hier een VBA code voor is?
 
Die VBA code geef je zelf al
Code:
Select ([OrderDetails].[Form]![subtotaal])*(((1-[Discount])/100)*100)+([Transport2]) as Berekening, * from tabel1
Wel even de tabel naam enzo aanpassen.

HTH:D
 
Moet ik deze bij de after update toevoegen dan?
Want als ik:
Select ([OrderDetails].[Form]![subtotaal])*(((1-[Discount])/100)*100)+([Transport2]) as OrderPrice, Orders
invul dan geeft hij de foutmelding bij het eerst haakje : (case). En als ik de haakjes weghaal doet hij dat bij [OrderDetails].
Enig idee wat er dan fout is?
 
Je moet natuurlijk wel veldnamen opgeven die werkelijk in je tabel staan.
Code:
Select ([OrderDetails].[Form]![subtotaal])*(((1-[Discount])/100)*100)+([Transport2]) as OrderPrice [COLOR="Blue"]from [/COLOR]Orders
Dus je moet [OrderDetails].[Form]![subtotaal], [Discount] en [Transport2] vertalen naar veldnamen uit je tabel.

Geef anders eens een voorbeeld database.
 
xp snapt nix van je attachments ik kan hier geen zip/rar installeren dus kan ook je file niet lezen. Past het niet in 1 zip file?

Hoe dan ook:

De berekeningen moet je uitvoeren in je query en niet in je form. Dat is het punt waar ik naartoe wil.

Komt thuis wel.
 
Helaas, het bestand is te groot. In een query heb ik het geprobeerd, alleen krijg ik dan per order steeds 3 rijen met totaalprijzen, waarvan 1tje steeds goed is. :shocked:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan