• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Berekening Percentage

Status
Niet open voor verdere reacties.

eham

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 apr 2010
Berichten
1
Hallo,

Via Excel maak ik diverse berekeningen. De gegevens komen uit een SQL database en haal ik op via een draaitabel. Ik wil het verschil percentage berekenen met de huidige maand en afgelopen maand. Het komt er dus op neer dat ik wil weten hoeveel procent verschil er is tussen beide maanden. Nu is het zo dat voor de huidige maand en afgelopen maand beide op 0 staan. 0/0 = error

Ik heb de volgende formule ervoor gemaakt:

=ALS.FOUT(DRAAITABEL.OPHALEN("Capaciteit";Nacalculatie!$A$2;"Datum";7;"Name";"Projecten";"Jaren";2010)*projecten;0)/ALS.FOUT(DRAAITABEL.OPHALEN("Capaciteit";Nacalculatie!$A$2;"Datum";6;"Name";"Projecten";"Jaren";2010)*projecten;0)-1

Hoe kan ik er voor zorgen wanneer beide 0 zijn, de uitkomst percentage ook 0 is?
Alvast bedankt!
 
je kunt dit bereiken door je formule uit te breiden met de ISFOUT functie, waarbij je aangeeft dat er 0 uit moet komen wanneer je een foutmelding krijgt.

Groeten,
Dennis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan