Bericht met bijlagen omzetten naar agenda (afspraak)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emmie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 okt 2004
Berichten
4
Ik heb een email bericht ontvangen met daarbij een aantal bijlagen.
Als ik dit email bericht sleep naar de agenda, kan ik er een afspraak van maken.
Echter de bijlagen staan dan uitsluitend vernoemd en zijn niet meer als attachment te openen.
Hoe los ik dit probleem op zonder de bijlagen te hoeven opslaan en daarna opnieuw bij te voegen?
Ik gebruik versie 2003.
 
Je bent een beetje onduidelijk, misschien kun je je software die je gebruikt iets beter beschrijven.

En vragen wat precies je doel is met het mailtje met bijlagen als afspraak te zetten...??
 
Nadere uitleg

Ik gebruik dus Outlook 2003 (gezien het in de dir. Outlook staat, leek met dit overduidelijk).

Ik heb nu dus een uitnodiging per email ontvangen voor een seminar. Bij dat email bericht zitten een aantal bijlagen (inschrijfformulier, routebeschrijving etc.).

Ik kan natuurlijk gewoon een afspraak inplannen in mijn agenda en daar de tekst in kopieren van het email bericht. De bijlagen eerst opslaan op mijn harde schijf en daarna bijvoegen bij deze afspraak.

Het is echter ook mogelijk om d.m.v. slepen van het email bericht naar de agenda, om er een afspraak van te maken. De complete tekst van het email bericht staat dan automatisch in het grote veld onderin bij een afspraak.
Hier worden nu ook automatisch de namen genoemd van de bijlagen die dus bij de email zaten. Echter uitsluitend de namen van de documenten en niet het attachment zelf.
Er is ook geen link naar het oorspronkelijke email bericht.
Met andere woorden, ik ben alsnog de bijlagen kwijt (of ik moet het emailtje opnieuw gaan zoeken).

Het lijkt mij dus omslachtig om eerst de bijlagen te moeten opslaan en ze dan alsnog bij de afspraak te voegen (zodat ik bijv. niet hoef te zoeken naar de routebeschrijving - die zit nu automatisch bij de afspraak).
 
Heb je btw gekeken bij de instellingen van ouutlook (mail en agenda)?????????
 
Ik zou niet weten welke instellingen dan........
 
Heb inmiddels via de Community van Microsoft een antwoord gekregen op mijn vraag.
http://www.microsoft.com/office/com...rosoft.public.nl.office.outlook&lang=nl&cr=BE

Je kunt het email bericht met de rechtermuisknop slepen naar de agenda (ipv de linkermuisknop ingedrukt houden wat ik deed). Je krijgt dan een keuzemenu waarin diverse mogelijkheden staan om het naar de agenda te kopieeren.
Dit was precies wat ik zocht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan