• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestaat er zoiets als "AANTAL.ALS niet" ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LDG

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2013
Berichten
55
Hey iedereen,

Ben weer (hulploos) op zoek naar een formule.

In kolom A:A staan uitdrukkingen: als: "geen commentaar", "in te leveren", "op te sturen", en hier en daar een cel met willekeurige tekst.


Het gaat mij nu namelijk om te weten te komen hoeveel cellen er tussen zitten die een willekeurige tekst bevatten.

Om het aantal cellen te tellen met bepaalde tekst weet ik de formule 'aantal.als' te gebruiken met een vaste criteria.
Maar bestaat er ook zoiets als "aantal.als.niet" ?

Bijvoorbeeld:

A B C
1 223 cellen met "Geen commentaar"
2 335 cellen met "In te leveren"
3 87 cellen met "op te sturen"
4 9 cellen met Willekeurige tekst?

Weer bedankt op voorhand.
 
Sylvester,

Iets in dat genre, maar dan toegepast op alles behalve "geen commentaar" en "in te leveren" en "op te sturen". Als die allemaal in één enkele formule zouden kunnen ingebed worden ..... Ik had al gedacht aan
=AANTAL.ALS(A:A;"<>Geen commentaar; "<> in te leveren"; "<> op te sturen") maar dat wordt niet aangenomen.
Dus het gaat mij om het aantal cellen die deze drie teksten niet bevatten, maar voor de rest eender wat en dan liefst ook nog de lege cellen niet bij te rekenen.

Dus eerder iets in de genre van "Aantal.als (alles wat niet hetzelfde is als "geen commentaar, "in te leveren" en "op te sturen"), om het in mensentaal uit te drukken :)
 
Zegt dit u iets:
Code:
=AANTALARG(A7:A40)-(B1+B2+B3)
 
Hey Cobbe,

Het werkt, en totaal niet verwacht om het probleem op die manier te benaderen.
Leuk om het op een alternatieve wijze te bekijken, weer wat bijgeleerd.

Bedankt iedereen.
Ludo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan