• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestand alleen voor mij lezen en schrijven voor anderen alleen lezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

huubvandesande

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2011
Berichten
9
L.S.,

Ik heb een beveiliging/alleen lezen vraag. Bijgevoegd Excel bestand zou ik als iemand die opent dat hij de mogelijkheid om het wel in te vullen maar dat het bestand alleen lezen is. Dit in tegenstelling met als ik het bestand open. Ik wil zowel lees als schrijfrechten hebben om de dingen in het bestand, zoals namen toevoegen e.d., te kunnen doen. Nu het bestand op alleen lezen te zetten gebeurd het vaak dat ik al wijzigingen zit aan te brengen in een bestand wat alleen geopend is als alleen lezen. Leeftijd, hè. Qua zichtbaarheid van de tabbladen is al het e.e.a. gerealiseerd maar dat alleen lezen of schrijven lukt bij niet. Graag Uw hulp.

Met vriendelijke groet,

Huub.
 

Bijlagen

  • Beschikkingen.helpmij.nl.xlsm
    34,3 KB · Weergaven: 123
Kies Opslaan Als.. In het venster wat dan opent het dropdown-pijltje bij Extra aanklikken (rechtsonder in het venster). Kies vervolgens voor Algemene Opties en tik een wachtwoord in bij "Wachtwoord voor schrijfbevoegdheid" (en tevens bevestigen). Vervolgens Opslaan. Wanneer het bestand nu geopend wordt dient het wachtwoord ingegeven te worden voor schrijfrechten; anders moet de knop "Alleen Lezen" gekozen worden.
 
Of plaats het bestand op een lokatie waar alleen jij schrijfrechten hebt...
 
Bedankt voor uw oplossingen. Ik ga voor de oplossing bestand opslaan met schrijfwachtwoord want deze organisatie is niet zo makkelijke met het toekennen van rechten op bepaalde schijven. Bij wijziging van medewerkers moet dan ook weer alles worden veranderd / aangepast en dat kan soms meer dan een week duren. Bedankt Beiden hiervoor.

met vriendelijke groet,

Huub.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan