• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestand als bijlage verzenden door hyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bone

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2008
Berichten
230
Hallo,

Ik heb een EXCEL-bestand aangemaakt met daarin een hyperlink van mijn emailadres.

Hoe kan ik het instellen dat als ik op deze hyperlink klik dat het EXCEL-bestand dan als bijlage in de mail komt (outlook).

Als ik er nu op op de hyperlink klik opent die alleen outlook met als ontvanger mijn emailadres. Dat wil ik dus niet (het bestand moet ook meekomen).

Ik hoor het graag.

Gr. Tom
 
Is dat een kwestie van de tekst kopieren en plakken in de VBA? (natuurlijk mijn mailadres etc invullen?)

Edat was het?
 
Dat stukje ziet er zo uit alsof dat inderdaad op die manier kan. Plaats het in een module en hang het dan aan een knopje.
Garantie tot aan de deur ;)
 
Het plaatsen lukt mij nu.

Echter hoe hang ik dit aan een hyperlink?

(als ik nu op de hyperlink klik gebeurt er nog niets, ja er gebeurt wel wat maar de bijlage wordt nog steeds niet meegenomen)
 
Heb je wel eerst het document opslagen? Anders heeft ActiveWorkbook.FullName nog niet een juiste waarde.
 
Ja, ik heb het document wel opgeslagen (als 1 of andere macro versie).

Als ik in de VBA op F5 druk werkt het prima, echter als ik op de hyperlink klik doet het niet.

Hoe kom ik er achter of het ActiveWorkbook.FullName een juiste naam heeft?
 
Door in het Direct venster van de VBE het volgende in te tikken: ?ActiveWorkbook.FullName

Die hyperlink zal ook niet die subroutine activeren. Vandaar dat ik zei dat je het achter een knopje moet hangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan