• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestand opslaan als pdf in actief pad

Status
Niet open voor verdere reacties.

tkint

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Berichten
754
Beste,

Met deze code die ik op het forum gevonden heb (waarvoor dank), sla ik een excel-bestand op als een pdf-bestand in een vooraf gedefinieerde map. Maar ik zou het graag opslaan in dezefde map als het excel-bestand. Hoe doe ik dat?

Code:
Sub OpslaanPDF()

PADPDF = "C:\Users\Gebruiker\Documents\Geert CenV\"

If [H31] = 0.06 Then
    Sheets(Array("factuur", "BTW attest 6%")).Select
    ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=PADPDF & Range("C10") & Format(Range("B16"), "ddmmyy") & Range("D16") _
    & Range("E16") & "met BTW_attest" & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=False, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:=False
    MsgBox ("PDF-bestand met attest is aangemaakt")
Else
    ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=PADPDF & Range("C10") & Format(Range("B16"), "ddmmyy") & Range("D16") _
    & Range("E16") & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=False, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:=False
    MsgBox ("PDF-bestand is aangemaakt")
End If
End Sub
 
Code:
Thisworkbook.path
 
Beste forumleden,

Wordt PADPDF=Thisworkbook.path of moet de instructieregel voor het genereren van de pdf aangepast worden? Ik kan het nu niet uittesten. Mijn laptop verwerkt een update.
 
Koppel er in ieder geval een backslash aan.

Code:
Thiswotkbook.path & "\"

We vernemen het wel als je laptop weer gereed is.
 
@HSV, bedankt voor de tip om er een backslash aan toe te voegen. Zonder backslash geeft de instructie geen foutmelding maar ik vond het bestand niet in het actieve pad.
Bedankt, mijn tool functioneert prima en ik heb weer iets bijgeleerd. Dankzij de hulp van forumleden met heel veel ervaring. Ik plaats het onderwerp als opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan