• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestand Persnlk.xls is verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert Bouwmeeste

Verenigingslid
Lid geworden
28 nov 2007
Berichten
822
Ik heb in het bestand Persnlk.xls veel handige macro's staan.

Het bestand lijkt echter verdwenen te zijn. Het wordt niet meer geladen bij het starten van Excel. Gisteren nog wel, vandaag niet meer.

Ik kan het ook niet opnieuw aanmaken door een macro op te nemen en die in het bestand Persoonlijke werkmappen op te slaan. Dan volgt een foutmelding Uw persoonlijke macrowerkmap moet geopend blijven voor het opnemen gevolgd door Opnemen is niet mogelijk.

Ik heb via Windows Verkenner al geprobeerd het bestand te zoeken, maar kan het niet vinden.

Iemand een idee hoe ik dit kan herstellen?
 
Opgelost

Probleem is opgelost. Ik zet hier even neer hoe ik dat gedaan heb om het te bewaren voor het geval iemand in de toekomst hetzelfde probleem mocht krijgen.

Macro's in de persoonlijke macrowerkmap worden opgeslagen in het bestand Persnlk.xls. Dat bestand moet zich bevinden in de map XLASTART. Alle bestanden in die map worden geopend wanneer Excel wordt gestart. Tenminste als je Excel op de normale manier start.

Bij mij was om één of andere onverklaarbare reden het bestand Persnlk.xls verdwenen.

Ik heb een nieuw excelbestand gemaakt en dat onder de naam Persnlk.xls opgeslagen in de map XLASTART. De macro's heb ik teruggezet via de VBA-editor (Alt+F11) --> Bestand importeren. Ik heb altijd mijn macro's in een geëxporteerd bestand (Backup.bas) staan, dus die ben ik gelukkig niet kwijt.

Tot slot Excel afgesloten (uiteraard wijzigingen opslaan) en opnieuw Excel starten. Klaar is Kees.
 
Aanvulling

Nog even een aanvulling. Nadat het bestand Persnlk.xls is opgeslagen moet het nog verborgen worden, anders zie je het iedere keer als je Excel start.

In dit topic (post #3) op Worksheet.nl staat hoe dat moet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan