• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestand reageert niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Berichten
1.434
Ik loop al dagen te klooien om een bestand vloeiend te laten lopen.

Ik besef mij dat er gerust nogal het één en ander aan de code zal mankeren.
Het namelijk voornamelijk door mij gemaakt met een hoop plak en knip werk uit uit voorbeelden op dit forum en opgenomen met de macro recorder.
(Dus de code zal wel een stuk slimmer kunnen in jullie ogen)

In het voorbeeld zit het "uitgekleed" bestand ivm gevoelige informatie maar de code heb ik zo goed als in tact gehouden.
(alleen mail gegevens heb ik eruit verwijderd)

Door middel van de 3 knoppen word ee eerst data gekopieerd in de sheet.
Daarna word het bestand bewerkt met voorwaardelijke opmaak en mail adressen gekoppeld uit sheet Email
Daarna word het bestand verzonden en de voorwaardelijke opmaak weer verwijderd en de sheet leeg gemaakt voor en volgende "plak" sessi

Het probleem is nu dat er na een macro bijvoorbeeld het plakken het resultaat niet zichtbaar is en dat je dan
eerst met de muis een paar keer moet klikken in de sheet om het zichtbaar te krijgen.

Ook gebeurt het regelmatig dat de knoppen blijven plakken/ingedrukt blijven en ook pas reageren na een paar muisklikken in de sheet.

Ik hoop dat jullie er eens naar willen kijken wat de oorzaak zou kunnen zijn dat het allemaal zo stroperig verloopt.
Met andere bestanden met grotere en zwaardere macro`s heb ik nooit dit probleem.
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsm
    88,9 KB · Weergaven: 21
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan