• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestellijst maken in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
als ik het snel bekijk, zijn er verschillende oplossingen aangeboden. Om nu een zinnig antwoord te geven is het van belang welke van die oplossingen je gebruikt.
Dat kan door dat in de tekst aan te geven, of door het betreffende bestand (nog eens) als bijlage toe te voegen aan je vraag
 
Dit is duidelijk, nu weet ik wat ik mag doen.
in de bijlage het bestand wat emields had gemaakt.
Ik vraag mij dus af of ik iets moet wijzigen in de code wanneer er items afvallen of bijkomen.

In de code zie ik ergens staan;
Range("Ab1120").End(xlUp).Resize(lrow, 5) = [blad2!a2].Resize(lrow, 5).Value
.Range("A2:G120").ClearContents

Maar ook;
Range("A106").

Omdat de huidige lijst tot 104 is gevuld vroeg ik me af of ik een van de getallen ook moet aanpassen ??
 

Bijlagen

  • test Helpmij voorbeeld bestellijst 5.xlsm
    34,6 KB · Weergaven: 37
Men heeft mij geleerd dat je van iets vragen meer leert dan zomaar in code’s gaan wijzigen waar je de werking niet van weet.

Dat heeft men dan totaal verkeerd. Juist door het wijzigen van code en de effecten bestuderen leer je iets van. Wel altijd in een testbestandje doen.;)
 
hier met een andere opzet
 

Bijlagen

  • test Helpmij voorbeeld bestellijst 4 (1).xlsm
    31 KB · Weergaven: 43
Deze is echt mooi, de controlevragenlijst en de mogelijkheid om nog een stap terug te gaan.

Toch nog een vraag, Zou het nog mogelijk zijn om nadat ik op “bestellen” heb gedrukt en “ja” antwoord op de juiste bestelling, in het printvoorbeeld het onderscheid kan zien welke producten er uit het basis assortiment komen.
De manier waarop maakt niet uit. Mag een eigen kolom zijn of een lijn tussen de bovenste “ja” en de daaronder staande “nee” producten maar een andere aanduiding is ook prima.

Het weekend ga ik proberen om de code te vertalen en te begrijpen. Onvoorstelbaar dat zo weinig tekst in vba zo veel mogelijk maakt.
 
ik zal u nog wat meer leerstof geven
 

Bijlagen

  • test Helpmij voorbeeld bestellijst 4 (1) .xlsm
    38,2 KB · Weergaven: 58
Op mijn werk gebruik ik de pc en thuis staat deze op zolder omdat ik vrijwel altijd met een ipad werk.
Binnenkort toch maar een laptop op de kop proberen te tikken want het is erg interessant om met vba bezig te zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan